chris__m 0 Postad 21 Maj , 2013 Hej alla ägare av Volvo Penta 550 utombordare. Jag är helt nybörjare på både båtar och motorer och definitivt på kombinationen därav. Förra året ramlade det gamla tändningslåset ihop, och jag har sedan dess inte fått igång motorn - på något sätt. Nu tror jag att jag behöver hjälp av någon som har exakt samma motor för att mäta lite på elsystemet. Jag misstänker att det är stoppmekanismen som strular. Om jag förstått saken rätt så är de tre svarta kablarna som går från tändningslåset via stoppknappen på motorn de som stoppar motorn när alla kopplas ihop. Och motorn bör alltså starta när de alla är ifrånkopplade. Men när jag mäter på dem så visar det sig att två av dem är ihopkopplade permanent både i stopp-och startläge trots att jag kopplat loss dem från tändninglåset och jag inte gör något med stoppknappen. Jag skulle behöva få någon med samma motor att mäta på dessa tre kablar och se hur de faktiskt sitter ihop i frånläge och startläge. Så skulle jag också behöva en ny impeller... Och undrar lite var jag kan få tag i den. Kan jag köpa på Biltema? Och i så fall vilken av deras impellrar skall jag ha? Hälsar! Chris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 21 Maj , 2013 Hej Ring båtAnders på 070-3916542 . Han har impeller. Biltema har bara till inombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser