Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Mcmagnusson

Brickor till träinredning

Rekommendera Poster

Håller på för fullt med att göra iordning båten. Jag har lackat alla trälister inuti båten och skulle då behöva nya brickor till att skruva fast det. Brickor till försänkta spårskruv ni förstår säkert vad jag menar. Iallafall vet någon vart man kan köpa sådana brickor? Har letat lite hos de vanliga byggvarufirmorna, biltema, jula och dom där vanliga men jag har inte hittat några.

Har även en annan fråga. Det är så att mina föräldrar har gjort om sitt badrum och då fick de över lite våtrumsmatta. Ser ut som nåtat teakdäck och jag tänkte att man kanske kunde lägga det på golvet i båten. Någon som gjort nått liknanade och vet om det står sig bra eller om det blir halt eller så?

mvh

Joakim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma typ av brickor säljs på järnaffärer och heter då något i stil med dekorbricka men är betydligt billigare och ihåliga. Köp INTE dom brickorna. Det är dekorbrickor, inget annat. Kanske fungerar för en enkel list men drar du skruven bara aningen för hårt spricker dekorbrickan, den delar sig och bildar ett C.

Jag gjorde misstaget att köpa sådana för en relativt liten peng, men fick byta allihop mot bättre, dvs till massiva brickor som jag hittade i en båtbutik. Lite dyrare men dom fungerar. En bättre järnaffär kanske också för massiva brickor som alternativ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den rostfria varianten säljs också på vissa Bauhaus för lösviktspris, bl a annat i Bromma (dock inte i Haninge).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...