LasseLinjett 0 Postad 20 Maj , 2013 Är det någon som lyckats dra ut sin revlina ur bommen och inte minns hur den ska dras? Jag är en av dessa och letar nu frenetiskt efter någon beskrivning på nätet på hur tusan detta är draget ner till sittbrunnen. Är det någon av Er som kanske kan ge mig några goda råd på vägen? Tacksam för svar. /LasseLinjett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LasseLinjett 0 Postad 20 Maj , 2013 Hittade detta http://www.benns.se/skiss-entampsrev-p-17784-c-533.aspx men jag ska ha 2 linor ner till sittbrunnen och 2 revpunkter i seglet (akterliket)... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 20 Maj , 2013 Tänk på att om ni ska ha två rev vill man ha brytblocken i varsin ända av bommen. Ex.vis nedre revet brytblock i framändan och övre revets block i bakändan. Krävs en del räknandes i Excel för att få till det. Sen kan jag rekomendera att göra det på vintern, för då kan ni släppa ned bommen från relingen till marken med avborrat ändstycke och säkerställa att det inte trasslar inne i bommen. Är ett smart system som fungera mkt bra. Men när man väl börjat fixa med såna här lösningar inser man hur skönt det skulle vara med rullmast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 20 Maj , 2013 Nu vet jag inte om du har någon utväxling inne i din bom. Om inte så fungerar denna lösning utmärkt, jag har den med två rev i min stor. På bilden syns endast ett rev men principen är den samma med två. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser