Teninch 0 Postad 20 Maj , 2013 Hejsan! Har skrivit ett inlägg förutom om denna motor då det handlade om växelhuset. Gick på grund under sommaren 2012. VIsade sig vara sönderslagna kugghjul, lämnade in växelhuset och fick det fixat. Monterade tillbaka det nu för några dagar sen och när jag provstartade så startade den direkt. Men den går jätteojämt på tomgång, och dör väldigt lätt. Gäller även låga varv. Går jättefint när man planar. Sen när man gasar på så går den från lågvarv till planläge nästan direkt. Finns inget mellanläge. Dvs det går inte att gasa upp långsamt. Det är en Suzuki DT50 från 74? Blå/vit kåpa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gbgivan Postad 20 Maj , 2013 Hade ett liknande fel på min d3-160 i fjol, den gick bara på tomgång eller fullvarv, det visade sig vara potensiometern som blivit skadad(sitter i den svarta elboxen i motorutrymmet och kostar ca 1000 kr på volvo penta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teninch 0 Postad 20 Maj , 2013 Är det krånkligt att byta? Den går väldigt dåligt på tomgång, dör gärna. Om man inte har gas på tomgången. Skitsvårt att lägga till då den dör hela tiden.Tändstiften är lite blöta, kan det ha med att den får förmycket bränsle/förlite luft? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 20 Maj , 2013 Nu snackar vi äpplen och päron... Troligen din förgasare som behöver rengöring Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gbgivan Postad 20 Maj , 2013 Vet som sagt inte vad du har för motor men om du har insprutning med elektronisk styrning av gasreglaget så är det möjligt att du har en potensiometer som strular, annars håller jag med föregående inlägg,att du har nåt strul med bränslet, kanske vatten i bränslet då brukar den bete sig så! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser