dennis_rs 0 Postad 19 Maj , 2013 Hej! Igår när vi sjösatte upptäckte jag några timmar senare att båten tagit in en del vatten. När vi kom tillbaka idag så hade inte nivån ökat (positivt). Idag torkade jag upp allt vatten och startade motorn, varpå jag upptäcker att det tar in vatten. Jag kan inte se varifrån men någon stans. Känns som kylsysystemet läcker någon stans. Någon av er som har någon erfarenhet kring vad detta kan bero på eller tips på vad jag ska leta efter? Mvh Dennis :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffs 0 Postad 19 Maj , 2013 Har exakt samma problem och har konstaterat (smakat) att det är saltvatten iaf... Jag har dock ytterst lite läckage (nån dl per timmas körning i marchfart). Antar att det bara är att torka av motorn med papper eller liknande efter att ha startat den för att se vart det blir blött... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 20 Maj , 2013 Det underlättar om motorfabrikat och modell är angivet. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dennis_rs 0 Postad 20 Maj , 2013 Det är en sea ray 220 cc -89. 350 motor med alpha one gen1 Med vänlig hälsning, Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oakie 2 Postad 20 Maj , 2013 Har också en Sea Ray -89 med 350 och Alpha One. I mitt fall kom läckaget från en brusten bälg. Har du kollat dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alfa-Freja 0 Postad 20 Maj , 2013 Styrtappen? Borde iofs. vara bytt på en-89. Om inte kan det vara dags. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dennis_rs 0 Postad 20 Maj , 2013 Jag bytte alla tre bälgar samt kylslang inför förra säsongen så det ska vara tätt. Vad gäller styrtapp kan jag inte svara på det (även osäker på exakt hur det ser ut.. håller gimballhouse och Sköld samman!?) Med vänlig hälsning, Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_fredrik_ 0 Postad 21 Maj , 2013 Vi har haft läckage vid cirkulationspumpen där det kommit in en del vatten. Därför var vi tvungna att byta den till i år. Tar motorn in sjövatten så blir det tråkig rost på motorn och är båten sötvattenkyld så läcker ju glykolvattnet ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomme71 0 Postad 21 Maj , 2013 Kan också vara så enkelt som det var för mig, sönderfrusna avgaslimpor med vattenintag som resultat när motorn blev varm och sprickorna öppnade sig av värmen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser