Anelg 2 Postad 18 Maj , 2013 Hej. Tänkte byta impellern på min D6 imorgon men har svårt att hitta sjövattenkranen. Vill gärna stänga den innan jag öppnar sjövattenpumpen... Då motorn har drev kanske den saknar kran? Vet någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 18 Maj , 2013 Finns icke. Har dålig koll på vart impellern sitter på D6 men bara att jämföra med vattenlinjen och sen byta eller inte byta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anelg 2 Postad 18 Maj , 2013 Den sitter nog tyvärr under vattenlinjen... Vågar man inte då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 19 Maj , 2013 Har du en äldre D6, så kan du lossa ingående slangen, lyfta den och knyta upp den medan du byter impeller. Då kommer det inte in så mycket vatten. Om det är en nyare, efter 2011, så sitter pumpen efter sjövattenfiltret, då skruvar du av locket på filtret, och bryter på så sätt hävertverkan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anelg 2 Postad 19 Maj , 2013 Tack Rollen. Den är äldre än 2011 så jag får lyfta upp slangen ovanför vattenytan. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 19 Maj , 2013 Om det finns plats så kläm ihop slangen med en tving Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser