glenn30 0 Postad 18 Maj , 2013 Hej jag skulle behöva hjälp med vilken stigning jag ska ha på propellern,jag har en ryds 435 GT med en mariner 30hk -01,är man Max 2 st i båten går den upp i plan bra men 3 och 4 personer går den inte upp,idag har jag en stigning på 13 på propellern,vad hade ni valt 11 eller 12,vill tillägga att jag även drar endel ring efter båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Weber Postad 18 Maj , 2013 En Ryds 435 GT med 30 hk är för klent! Börja med att slänga på en 50 hk så kommer den gå betydligt bättre med både tre och fyra personer. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 18 Maj , 2013 Ok nä det är inget alternativ just nu att byta motor,ja jag får köpa en med stigning 11 och prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Weber Postad 18 Maj , 2013 Jag håller tummarna på att det blir bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 20 Maj , 2013 Sådär nu har jag beställt en med stigning 11 och skulle den vara för liten så var det bara att skicka tillbaka den o dom skickar en med stigning 12 istället sa han,jag beställde på propellertrim.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 26 Maj , 2013 så nu har jag provat med 3 fullvuxna personer i båten o den gick upp i plan lätt o fint så den ska nog gå bättre att dra skidor med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser