evo_z9 0 Postad 15 Maj , 2013 Någon som vet om det finns digitala sjökort över runn/ösjön falun/borlänge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 866 Postad 15 Maj , 2013 http://hem.bredband.net/runbat/nytt%20sjokort%20hemsida%202010.jpg Försäljning av sjökort papper/digitalt Borlänge Bokhandeln, Turistbyrån, Torsångs Café och Haralds Båtar Tänk vad man kan hitta med Google..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 16 Maj , 2013 Kan kanske t o m finnas i en käck liten vik på nätet, där pirater brukar lägga till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 16 Maj , 2013 Om jag inte missminner mig så är det digitala kortet på cd skivan till Sea-clear. http://www.sping.com/seaclear/ Då är det bara lap-top som gäller om det inte hänt något nytt med uppdateringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Maj , 2013 Flera mindre sjöar har karterats ideellt mha bla DrDepth programvara. Många sjöar har fått sjökort som borde göra Sjöfartsverket blåa av avund. Jag tror även Runn. Handla inte de korten av piraterna, det är väldigt fel. Någon kanske tröttnar och laddar upp ett manipulerat kort som straff! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 31 Juli , 2013 Hur gör man om man har det digitala sjökortet på CD-skiva men vill använda SD-kort och få det att fungera med en Lowrance-plotter? Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norton 1 Postad 31 Juli , 2013 Hej såg att du sökte digitala sjökort över Runn. Du kan kontakta mig jag har sjökort, har båten i Ornäs. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joch 0 Postad 1 Augusti , 2013 Tror inte att sjökortet som finns på CD går att använda på plotter. Jag använder det i ett program på min Samsung Tab som heter Pathaway. Funkar i mobilen också. Joch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norton 1 Postad 1 Augusti , 2013 Digitala Sjökortet för Runn är endast anpassat till navigationsprogram Fugawi och Seaclear. Men det pågår diskution med Garmin så kanske till nästa sommar fungerar det även i Garmins produkter! MVH Runns Båtförbund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joch 0 Postad 1 Augusti , 2013 Även om det är anpassat till Seaclear och Fugawi så funkar det kanon med Androidaplikationen Pathaway som efter senaste uppdateringen kan hantera kartor i Bsb format. Jag fick snurr på det med att konverterat kartan till prc format. Kört det nu i 2 somrar på både mobil och platta. Funkar utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norton 1 Postad 3 Augusti , 2013 Hej Det var bra jobbat att få detta att funka i telefon. Om du vill kan du berätta hur du gått till väga med inruktioner mm Skulle själv villja få det att fungera i min tel Samsung S3 Med vänliga hälsningar Tony/Runns Båtförbund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 4 Augusti , 2013 PathAway finns till Android, Ios, Symbian mm. På iPad kan man ladda in BSB direkt, antar att det går i alla versioner. BSB är ett lite tråkigt format som saknar många av vektorkortens finesser. Men, man kan omvandla ett BSB kort till en bildfil och sen editera. Sen är det bara att konvertera tillbaka och llada upp i telefonen. Väldigt bra för egna kort över hemliga vikar mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hedlund-72 0 Postad 21 Augusti , 2013 Jag köpte en app som heter MAKKAMAPPA(7 kr) där kan du synka ett skannat underlag mot gogglemap, jag har lagt upp hela Siljans sjösystem funkar kanon i iPhonen och iPaden, Allt beror givetvis på det skannade underlagets noggranhet. Mvh Anders H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hedlund-72 0 Postad 21 Augusti , 2013 Glömde tillägga att hela sjökortet läses in och telefonen/paden använder bara gps-en inget behov att läsa in extra material via nätet när du är ute och åker.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser