pabob 0 Postad 14 Februari , 2005 Har tröttnat på allt strul med min gamla bom när jag behöver reva eller sträcka upp seglet m.h.a bomuthalet och funderar på att köpa ny. Min undran är om jag kan köpa vilken bom som helst så länge E-måtten är korrekta eller om jag måste hålla mig till samma fabrikat som masten? (Masten är från Benns med profil M66). Den bom jag vill ha ska ha bomuthalet löpande inne i bommen så att jag på ett enkelt sätt kan sträcka upp seglet från sittbrunnen samt ha singelrevsystem. Någon som har tips där man kan få tag passande bom till ett bra pris? Eller det kanske är någon som har en överbliven bom liggande... Båten är en Compis 28 /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 15 Februari , 2005 Eftersom masten är från Benns, varför inte kolla med Benns..? http://www.benns.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pabob 0 Postad 15 Februari , 2005 Har kollat med Benns och de har de prylar jag behöver men jag vill ändå se om det kan finnas andra alternativ än att köpa från Benns. Har fått tips på Skarvenmast, kollade upp deras priser och det skiljde c:a 1.500-2.000 kr på bom med samma funktioner som Benns. Vad jag förstod så var det inget problem att mixa bom och mast från olika tillverkare. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser