Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
ChrisO

Köpråd sea ray 250 sundancer

Rekommendera Poster

Tjenare.

Gjorde tidigare en tråd ang sea ray 240 cc men nu har även sambon fastnat för båt: Så har blivit helt såld på en sea ray 250 sundancer sent 80-tal och tidigt 90-tal. Speciellt då denna har midcabin som är guld värt om man ska ha lite folk i båten som ska sova över och (enligt mig) en väldigt bra planlösning. Något speciellt man ska kolla på dessa? Vad kom dom med för motoralternativ?antar att över 5.7L motorn är att föredra? nånting som bör vara fixat tex avgaslimpor och knän m.m elelr rent utav nybytt motor nån gång? Hur är dessa gamla båtar överlag? har fastnat för det gamla utseendet. Finns det att få tag i info om denna båten nånstans och när den började/slutade tillverkas m.m?

har skummat över blocket lite och hittat dessa:

http://www.blocket.se/stockholm/Sea_Ray_250_Sundancer_1987_46786452.htm?ca=16&w=3 ( vad det är att göra på denna vet jag inte riktigt än)

och denna:

http://www.blocket.se/orebro/Sea_Ray_250_DA_Sundancer__90_46993930.htm?ca=16&w=3  vad är det som väger upp rpsiet på denna då man nästan kan få en 7-8 årsmodeller nyare för ca 20 000 kr mer?

och det sista, vilket pris kan vara rimligt på dessa båtar dåd om har några år på nacken?

post-10023533-1394237501,1235_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

okey får göra detta då. föresten, vet hur länge denna gamla modellen tillverkades?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har en 250 Sundancer -87 och jag har för mig att den modellen tillverkades fram t.o.m. -88.

Har haft den nu i 4 säsonger och är mycket nöjd, mycket båt för pengarna, det enda jag igentligen tycker är fel på modellen är att ingången genom akterspegeln sitter på fel sida.

En del underhåll får man kanske också räkna med på en sådan årsmodell, jag har fått täta några rutlister som torkat etc.

Sedan kan man naturligtvis uppdatera i oändlighet, själv har jag bytt kapell, installerat värmare, ankarspel och bytte 2012 motor och drev. MIn hade från början en mercruiser 5,0, denna var i minsta laget så jag bytte till en 5,7 Vortec vilket gjorde underverk, så minimum är 5,7 till denna modell.

Hör av dig om du har några andra funderingar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jo de tär ju klart. är ju en gammal båt men är ju lite kul att få skruva lite med.  Jasså, varför tycker ud att genomgången är felplacerad då? hur stor är midkabinen? kikat lite på lbokcet och hittade denna: http://www.blocket.se/orebro/Sea_Ray_250_DA_Sundancer__90_NY_UTBYTESMOTOR_47190363.htm?ca=16&w=3 men vad kan vara rimligt pris för en sån här modell? med tanken på att man nästan kan få 7-8 årsmodeller nyare för 20-30 000 till jämfört mot den jag länkade till på blocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...