Jan99 0 Postad 13 Maj , 2013 Hej! har nu kört min båt ett flertal veckor utan problem. Helt plötsligt stannade den vid acceleration, Evinrude fr 79, 35 HK. Den går dock på mycket låg hastighet men så fort jag drar på mer gas så dör den. Har bytt tank till en som jag vet funkar klockrent, blåsan är spänd även när motorn stannar.Ny och fräsch bensin dessutom. Har öppnat filtret som sitter på den nya bränslepumpen men det fanns då ingen smuts där. Någon som har något tips? Blev tipsad om att rengöra huvudmunstycket, vart är den på bilden? Har öppnat skruv nr 12 men eftersom jag inte har någon tryckluft så stannade jag där... Tacksam för alla tips Se bild. http://www.marineengine.com/parts/evinrude-johnson-parts-diagrams/JOHNSON/48828.gif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 14 Maj , 2013 Huvudmunstycket är rimligen nr 19 och sådana brukar gå lätt att skruva ut för rengöring. Håll gärna upp det mot ljuset först och kolla om hålet är runt och skräpfritt.[Går f.ö. att blåsa rejält med en gammaldags cykelpump också, alltså en s.k. fotpump med slanganslutning och justerbar muff. Vissa munstycken passar direkt i muffen, annars kan man sätta i en kort rörstump som kan hållas mot förgasarens hål & kanaler. ] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Weber Postad 14 Maj , 2013 Typiskt en liten flaga som tätar någon stans. Plocka ner förgasare och rengör allt! Du har säkerligen massa flagor i koppen till flottören. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser