Allegro33 9 Postad 13 Maj , 2013 Jag tror att det har med regulatorn till solcellerna att göra men hur får jag bort ljudet? Förutom att klippa av högtalarkablarna. Jag vet inte om det är störningar från batterierna eller om det är någon elektropuls som radion tar in.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 13 Maj , 2013 Låter som generatorstörningar. Har du slutsteg i båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 13 Maj , 2013 ...tips, kolla med BRC om det här kan funka (du får klippa ut och klistra in länken...) http://www.brc.se/storningsfilter-40-amp/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allegro33 9 Postad 16 Maj , 2013 ,klick,brus,klick,brus,klickbrus,klick,brus,klick,brus,klickbrus,klick,brus,klick,brus,klick,brus Nopp, inget slutsteg i båten, förutom det inbyggda i stereon. Ska kolla upp störningsfiltret, annars så sliter jag ut stereon man kan bli vansinnig för mindre irriterande ljud, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomasha 0 Postad 17 Maj , 2013 Mycket troligt är det solpanelsregulatorn som stör. Om du har en separat säkring till regulatorn kan du ju prova ta bort den och se om det hjälper.Och är det regulatorn borde det troligen störa när motorn är av också, fast mindre. Enda sättet att bli av med det är att installera ett störningsfilter. Eventuellt kan det hjälpa att dra strömmatningen till stereon direkt till batteriet om du inte har det redan. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 17 Maj , 2013 Skulle som sagts tidigare kollat ifall störningarna består ifall solpanel-regulatorn bortkopplas, men det har du nog redan gjort? Hörs eländet bara vid radiolyssnande eller även vid andra källor som CD etc? Har din bilstereo ett AM-band (mellanvåg) så hörs kanske störningarna ännu värre där, FM-bandet är väl inte lika känsligt för knatter. (Din beskrivning av oljudet med ordet pulserande stämmer inte riktigt in på ett jämnt regulator-knatter kan jag tycka? ett exempel, låter det ungefär så??) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allegro33 9 Postad 1 Juni , 2013 JAAAAA!!! Fast med ett klickande ljud påbyggt på bruset Det låter som en enda slinga men just det där bruset och klickljudet,, Hoppas inte det förbannade klickljudet är ifrån något annat . isåfall har jag två problem =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allegro33 9 Postad 1 Juni , 2013 och ja,, det låter oavsett fm am cd aux usb Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser