Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Allegro33

Pulserande ljud från högtalarna..

Rekommendera Poster

Jag tror att det har med regulatorn till solcellerna att göra men hur får jag bort ljudet? Förutom att klippa av högtalarkablarna. Jag vet inte om det är störningar från batterierna eller om det är någon elektropuls som radion tar in..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som generatorstörningar. Har du slutsteg i båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

,klick,brus,klick,brus,klickbrus,klick,brus,klick,brus,klickbrus,klick,brus,klick,brus,klick,brus

Nopp, inget slutsteg i båten, förutom det inbyggda i stereon. Ska kolla upp störningsfiltret, annars så sliter jag ut stereon man kan bli vansinnig för mindre irriterande ljud,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket troligt är det solpanelsregulatorn som stör. Om du har en separat säkring till regulatorn kan du ju prova ta bort den och se om det hjälper.Och är det regulatorn borde det troligen störa när motorn är av också, fast mindre.

Enda sättet att bli av med det är att installera ett störningsfilter. Eventuellt kan det hjälpa att dra strömmatningen till stereon direkt till batteriet om du inte har det redan.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle som sagts tidigare kollat ifall störningarna består ifall solpanel-regulatorn bortkopplas, men det har du nog redan gjort? 

Hörs eländet bara vid radiolyssnande eller även vid andra källor som CD etc? Har din bilstereo ett AM-band (mellanvåg) så hörs kanske störningarna ännu värre där, FM-bandet är väl inte lika känsligt för knatter. (Din beskrivning av oljudet med ordet pulserande stämmer inte riktigt in på ett jämnt regulator-knatter kan jag tycka?

ett exempel, låter det ungefär så??)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JAAAAA!!! Fast med ett klickande ljud påbyggt på bruset

Det låter som en enda slinga men just det där bruset och klickljudet,, Hoppas inte det förbannade klickljudet är ifrån något annat . isåfall har jag två problem =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...