Cole 0 Postad 14 Februari , 2005 Hej! Tänkte bara kolla om det finns någon med ett hum om hur långa åror man ska ha till en Pioneer 325? Båten står en bit bort och jag har ingen möjlighet att åka och provro. Tänkte också kolla om någon har erfarenhet av Biltemas aluåror? Tacksam för svar Mvh Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 14 Februari , 2005 Hej! Colle! Årornas längd beror delvis lite på båtens längd och bredd. Marinbutikerna brukar ha tabeller för detta där de kan tala om för dig vad som kan vara lämpligt. Hör med dem. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uhlric 0 Postad 14 Februari , 2005 1,5 gånger båtens bredd nån decimeter är ett bra riktvärde,om det inte är höga fribord på båten men det har ju inte en Pioineer så det borde gå bra. //Uhlric Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 14 Februari , 2005 Borde vara 8 foot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cole 0 Postad 14 Februari , 2005 Hej! Tack för era svar. 8 fot, det torde vara 2,4m, eller är jag ute och cyklar? Hur som helst, hade funderingar på biltemas aluåror men de är bara 1,8m så det får jag i så fall glömma. Tack för hjälpen! // Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 14 Februari , 2005 Hej Cole! 8 fot = 2.4384 m för att vara exakt. 1 fot är 0.3048. För att vara exakt :-D Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 18 Februari , 2005 jag hade 6 fot till min pioner 8. så det är nog det till 325 an med.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser