jiwisto 1 Postad 12 Maj , 2013 Hej, Noterade idag att det runnit ut olja från ena trimplanskolven under vintern då det uppstått en mörk fläck stor som en handflata på själva trimplanet, och läckan ser ut att komma från där kolven går in i cylindern. Båten är en Fjord 21 Holiday -76:a. Jag tror att det är elektrohydraliskt trimplan jag har...? Min frågor till er är: Kan man reparera oljeläckan själv? Var kan man köpa en ny trimplanskolv i Stockholmsområdet, och vad kostar den typ? Tacksam för era tips här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiwisto 1 Postad 18 Maj , 2013 Oj då, massa views på denna fråga men inte ett enda svar? Hm, tror visst att det slipas & målas rejält ute på marinorna nu då med andra ord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Maj , 2013 Upptäckte samma sak förra helgen men hann inte fixa innan båten gick i sjön. Är man händig och har tid så kan man tydligen ta isär och byta packningar i cylindern. Första utmanigen är förstås att få loss den från båten. Mindre händig och vill köpa tid med plånboken så borde det finnas ersättningscylindrar att köpa. För min del blir det höstpyssel. Vi ska se hur mycket den läcker i sommar, använder nästan aldrig trimplanen ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser