Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
666D3

Enkel dusch

Rekommendera Poster

Jag hittade en enkel dusch som heter Johans Smart Shower på Seaseas hemsida. Är det någon som har provat om den är bra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske inte så dumt. http://www.byggplast-batprylar.se/Vatten/Pumpar/Pumpar_%C3%96vrigt/JOHANS_SMART_SHOWER

Har själv dels en sån där svart säck som man fyller med vatten och hänger upp i solen och dels en behållare som man fyller med vatten och pumpar upp ett tryck med en inbyggd handpump. Var med i en båt jag köpte.

Har nog bara använt den sistnämnda nån enstaka gång de ungefär 15 åren jag haft dem. Är man ute med båten finns det ju hur mycket vatten som helst att bada i och duchar i gästhamnarna.

Fast det är kanske annorlunda i de östra farvattnens gytjevatten wink varifrån jag för övrigt saknar videoklipp från vissas irrfärder därstädes. sad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi klarar oss som det är men det skulle kännas lite lyxigt att värma upp vatten och ta en dusch. Jag har blivit en badkruka och vill gärna ha plus 20 grader. Nu är det betydligt kallare och under högsommaren kan man inte bada i ytterskärgården pga algbildningen utan måste hålla sig längre in om man vill bada. Gästhamnar besöker vi ytterst sällan och har aldrig duschat där.

En irrfärd ska genomföras i sommar är det tänkt och det är en riktigt stenig historia med ett maxdjup av 1,2 meter. Följde efter en annan båt där för över 30 år sedan med hjärtat i halsgropen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...