Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
BobbyE

Båt som liknar Crescent Skipper, men utan köl...

Rekommendera Poster

Jag är på jakt efter en motorbåt med plats för 2 vuxna och 2 små barn att sova över i, och fick syn på en Crescent Skipper. Trots sina endast 5,10 meter har båten ovanligt stor kabin som går att stänga till och i vilken det ser ut som att man skulle kunna sitta runt ett bord, 4 kojplatser med stickkojer under sittbrunnen, och allt detta tycker jag har varit svårt att hitta på även något större motorbåtar som inte kostar skjortan. Dessvärre har ju båten en ganska rejäl köl eftersom man hjälpligt ska kunna segla med den.

Har ni några tips på billiga motorbåtar som liknar Crescent Skipper med gott kabinutrymme men utan köl?

post-17265-1394237498,3957_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni tittat på Ryds Camping? en lite större båt som det finns ganska många utav. Dock ingen kabin men sommartid fungerar det ju bra med bara kapellet.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns massor av hardtoppare, eller varför inte en liten snipa.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte jag har gjort mig riktigt förstådd. Varken Ryds Camping eller alla dessa hardtoppare har en kabin man kan stänga och samtidigt 4 kojplatser. Det som jag tycker verkar vara lite unikt med Crescent Skipper är att man får förhållandevis mycket utrymme för kvällsmys och nattsömn jämfört med en vanlig hardtop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...