Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
666D3

Ljusstyrka Ipad2 vs Garmin 720

Rekommendera Poster

Tog en bild från förarplatsen i båten idag. Mina utslitna mörkläggningsgardiner satt uppe och solen kom framifrån. Max ljusstyrka på plattan men Copter repskydd sitter på den vilket kanske ger mer reflexer. Skillnad i ljusstyrka är det iaf.

post-10011607-1394237497,3105_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Min ipad3 har betydligt bättre synlighet än så där! Sen måste jag fråga varför man har extra repskydd när i stort sett varenda läsplatta och mobiltelefon har reptåliga glas sedan flera år tillbaka? Mina läsplattor/telefoner är som nya trots mycket användning både privat och i jobb och jag torkar av dom med närmaste trasa/handuk/papper jag hittar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du ställt in ljusstyrkan i inställningar? :) Den går att höja och sänka. Copter påverkar inte särskilt mycket ljusmässigt enligt mig.

Har också för mig att nyare Ipad, 3 och 4 har en annat glas som inte ger skuggor eller reflekterar ljus. Rätta mig om jag har fel .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog bort skyddet men märkte ingen märkbar förbättring. Ljuset står på Max och jag har inte bockat i automatiskt anpassning. Gillar paddan annars och inne upplevs skärmen som ljusstark

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog en ny bild på morgonen och det blev bättre utan skyddet. Hoppas kunna använda Seapilot i båten då den ger så mycket bra info och jag har köpt till Hydrographica kort som kom förra året och som inte finns med i mitt Garminkort från 2011.

post-10011607-1394237498,3493_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

det där bådar inte gott, sollen akterifrån lär inte förbättra caset.

men du kan väl planera rutt på plattan nere i ruffen och navigera på navigatorn, då du har en riktig sådan.

och spela spel och surfa och sånt när du kommer i hamn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är enorm skillnad i ljusstyrka mellan en ipad och en nyare Garmin - för mig är inte en ipad ett alternativ en solig dag då skärmen inte är tillräckligt ljusstark... Har Ipad i båten men använder bara Garmin när jag navigerar (Har en 720 + 421s plus Ipad 2 och Samsung Tab2 alla med nav program men som sagt använder bara Garmin)...

Retina skärmen som sitter i Ipad 3 är inte mkt bättre när det gäller ljusstyrka jämfört med Ipad 2 utan bara upplösningen som är mkt bätte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Jag är lite intresserad av att ha en PC vid navigeringsbordet.

Men en surfplatta kanske skulle göra jobbet med mindre enhet och strömförbrukning.

komunnicerar dom NMEA 0183 och NMEA2000 samt Seatalk och SeatalkNG på ett smidigt sätt, eller ska man ha någon form av IO-omvandlare.

Förlåt trådkapningen, det går nog att surfa mina frågor, men jag såg ett upplägg framför mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stämmer. Ville övernatta i Biskopsfjärden men var klok nog att gå inåt. Vattenmätaren visade fem grader i Gränöfjärden och 14 i Slottsviken. Norr om båten på Seapilot ser man att toatömningsflotten är utmärkt. Lite kul även om det står boj på kortet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

14 grader i Slottsviken? Det är ju galet varmt på så kort tid sedan islossningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror förstås på att det kommer ytvatten från sjöarna ovanför genom fallet och strömmen. 15 grader visade mitt Volvo Penta instrument men det visar alltid en grad för högt jämfört med en termometer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...