Dallass 0 Postad 9 Maj , 2013 Efter att rensat drevet från havstulpaner ser man att det släppt lite färg från drevet, så att man nu ser metallen lite fläckvis. Måste jag måla om drevet varje år ur slitagesynpunkt? Eller kan jag köra en säsong till på västkusten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 9 Maj , 2013 Bra att lacka drevet särskild om du målar med drevfärg sedan. Detta för att undvika onödig korrosion på drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dallass 0 Postad 9 Maj , 2013 japp. Förra året hade vi nere allt å måla. Men likväl är ju hela drevet fyllt med tulpaner när man tar upp båten. Så nästa år tänkte vi ta ner det igen, men se till å måla med drevfärg som du nämnde. Men kan jag köra med drevet en säsong nu utan att måla drevet? Eller äter det sönder metallen som är synlig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 9 Maj , 2013 Tänk på att använda rätt grundfärg för aluminium seda lacka . Det finns i båthandeln dom kan nog hjälpa dig eller får kolla på nätet . När du lackat så kan du spreya på färg mot beväxning på drevet för att slippa havs tulpaner . Så har jag gjort i år. Lärde mig läxan förra säsongen provade TC nanon transparanta medel men det funkade inte för mig . Hade havstulpaner på mina drev och trimplan blev då mäkta irriterad. Köper dyra saker som inte funkar . Min uppattning TC Nano Transparant mot beväxning på drev är bara skit . // Torgny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batteristen 0 Postad 16 Juni , 2013 Vad tror ni om att måla drevet med Zinkfärg? Borde väl fungera även på aluminium? Zinkbaserad rostskyddsprimer för alla sorters plåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser