Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Gäst plotter

Båtköp i Polen

Rekommendera Poster

Gäst plotter

Hej! Någon som har erfarenhet av båtköp i Polen, jag ska köpa en Örnvik/Quicksilver 580 Pilothouse alt. en Arvor 190. Dessa båtar byggs i Polen och borde ju vara billigare där. Vore tacksam för rekommendationer av båthandlare där. Att söka via internet har visat sig hopplöst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kontakta polska ambassaden i sverige. De kan ta fram uppgifter om telefonnummer, e/www-adresser till både båthandlare och tillverkare/varv i polen. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På båtmässan i Gbg kollade jag in Galeon 330 och 280.Speciellt 330:an verkade riktigt bra. Undrar vad en sådan kan kosta i Polen? Kanske kan vara en intressant beg.marknad!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Var oxå på mässan i Göteborg och fastnade för Skippi 650. en liten trailerbar seglare för 158000:- byggd i Polen.

post-1958-1394234340,0509_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sigge Furst

Har varit i Gdansk o kollat på bla Quicksilver (Örnvik i Sverige av ngn anledning), priserna skilljer ganska mycket och det går att pruta.........jag hämtar en 580 pilothouse med 90 hk 2-tak ca 55000 billigare än i Sthlm.....bo och ät i Sverige, handla allting ngn annanstans...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt: Kontakta polska ambassaden i sverige. De kan ta fram uppgifter om telefonnummer, e/www-adresser till både båthandlare och tillverkare/varv i polen. Det gjorde jag och fick e-adresser till polska varv och säljare. Det gjorde det lätt att ta in priser på ett snabbt och billigt sätt. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men om du redan har gjort det kan inte du dela med dig då av dom uppgifterna? Jag skulle haft alu pontoner svesade!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...