Minona 2 Postad 8 Maj , 2013 Tjena! Tänkte smälla in en ny stereo i båten i år och beslutade mig att köpa julas stereo för 499 kr eftersom jag inte har så höga krav. Till det köpte jag biltemas marinhögtalare. Nu till problemet, jag får inte liv i stereo. Borde inte vara någon kärnfysik men jag ansluter röd kabel till strömmen och svart till jord. Men hon vägrar att starta så jag åkte till jula och bytade den, tänkte det var fel på stereo men även den nya vägrar starta! Vad gör jag för fel? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljunghall 0 Postad 8 Maj , 2013 Krävs det inte att man har en kabel till tändingen också, som bara går till ett relä? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johzac 2 Postad 8 Maj , 2013 Du har sannolikt även en gul kabel. Den måste också ha +12v. Står troligen ganska tydligt i instruktionen (ledsen, vill inte mästra men i det här fallet tycks det som du undvikit dokumentationen helt). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stoffs 0 Postad 8 Maj , 2013 Hej. Jag gav mig på samma projekt ganska nyligen i min båt... använde samma + och samma - som tidigare, samt att jag kopplade ihop Tänningen med +12V.... inget hände... Drog tillslut fram nya + och - kablar som var något tjockare, vilket gjorde att stereon hoppade igång med samma koppling som tidigare försök. Kan vara värt att testa.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evo_z9 0 Postad 9 Maj , 2013 Som tidigare sagt så kolla instruktionen, brukar vara 2 kablar som ska ha plus. Kan också vara för tunn jordkabel du använder. Du har väl en brun också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser