Johan-z 0 Postad 8 Maj , 2013 Hej Har lyckats tappa den bulten som man fäster kicken i masten med, någon som vet vart man kan få tag på en ny? Det är en selden-rigg till en Misil II, har kontaktat Selden och frågat. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 8 Maj , 2013 Hör med tex Viking Yachting i Fiskebäck, Göteborg. De har massa olika bultar som passar till bl a vantskruvar. Antar att i alla fall någon passar din kick. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 8 Maj , 2013 Fastsättningen i masten är väl bara en schakel. Jag lyckades tappa den bulten som sitter i nyckehålsfästet i bommen en sommar när jag var ute och seglade. Ens kvälls sysselsättning var att omvandla en rostfri bult till en dito, medels en fil och en batteridriven borrmaskin. Mycket jobb. Den blev inte helt bra, men funkade. Formen är ju lite speciell. Köpte en ny bult på nån av våra båttillbehörsaffärer - Hjertmans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 8 Maj , 2013 Nej, inte om det är en tryck-kick (vilket jag antar att det är då det annars inte hade varit något större problem?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan-z 0 Postad 8 Maj , 2013 Tack för svaren hittills, Ska åka ut och prata med Viking någon dag. Bulten ser ungefär ut som en riggbult, fast avsmalnar nertill och med ett större hål där man fäster kickens schackel. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 8 Maj , 2013 Är det en sån här ? http://www.benns.se/kicker-brkt-rodkick-20-274-p-516-c-163.aspx Länk till Benns, ett Selden mastfäste. Kolla deras hemsida, och det som inte finns där brukar de kunna fixa fram Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan-z 0 Postad 9 Maj , 2013 Tyvärr inte en sådan. Det är själva bulten som ska fästas i den som visas i länken. http://www.sail-shop.pl/katalog/produkt/blaszka-do-mocowania-obciagacza-bomu/773 Altså en bult med en tallrik på toppen. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 9 Maj , 2013 Fick min bult stulen (!) för några år sen. Viking föreslog en schackel direkt i nyckelhålet enligt bilden. Funkar helt okej, åtminstone i mitt fall. (Bulten i schackeln ej utritad.)Sen edit; stavningsfel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan-z 0 Postad 9 Maj , 2013 Ingen dum id, smart! Ska testa det om jag inte hittar någon riktig bult. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser