Taihamn 0 Postad 7 Maj , 2013 Hej på er! Ska dra upp kablar från akter i motorrummet fram till instrumentpanelen för manövrering av nyinstallerat ankarspel. Men i mina ögon ser det stört omöjligt ut att följa den gamla kabelhärvan då det säkert är 2,5 m som kabeln ska dras i väggen utan att jag ser vad jag gör. Tips någon ? Tillägger att jag har en fairline targa 40 från 2002. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 7 Maj , 2013 Du kan tex prova att skjuta in ett elektrikerrör och naja upp det med buntband, gissar jag utan att sett hur det ser ut i din båt. Och sedan dra in kablar i röret. Jag själv har börjat använda svart böjbar elektriker-slang, men denna är betydligt svårare att skjuta in eller dra in kabel i. och är inte heller tillräckligt styv om man vill skjuta in den mellan utrymmen man inte kommer åt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 8 Maj , 2013 Om det går att dra ut en befintlig kabel så e det bara att binda fast en lina i den:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 8 Maj , 2013 Berra! Du är ju dagens hjälte! jag behöver alla kablar som är dragna men det är väl bara och fästa dubbla kablar i en kabel och dra tillbaka den ena med den andre sen.. Känner mig lite dum som inte tänkte på denna briljanta lösning! Stort tack!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 8 Maj , 2013 När du drar tillbaka första kabeln så dra med en lina som du i framtiden kan använda som en draglina om och när du vill dra yrrerligare kablar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 8 Maj , 2013 Tack för tipsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 524 Postad 8 Maj , 2013 Se till så att dina kablar sitter med så små kopplingar som möjligt när du drar tillbaka dem och att de inte har någon ände som sticker ut och kan haka fast i något. Jag har hamnat i det läget några gånger att jag dragit ut en kabel för att dra in två nya men koppplingen har varit för stor för utrymmet den ska dras igenom och kabeln fastnade halvvägs. Inte roligt! (många svordomar blir det då innan man får till det!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser