rekrevs 1 Postad 7 Maj , 2013 Hej, Undrar vad jag ska använda för att täta bensinkranen i gängorna, det satt tidigare vanlig gängtejp, men det löser ju upp sig, har någon nåt tips? mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wila74 0 Postad 7 Maj , 2013 Vill minnas att jag använt nån bensinfast silikon eller liknande nån gång...!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simon-S 0 Postad 7 Maj , 2013 Loctite 577, fungerar till i princip allt. Enkelt och smidigt. Gör det också möjligt att efterjustera utan att det blir otätt. Annars antar jag att du skulle kunna använda lin men det känns lite otidsenligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 7 Maj , 2013 Jag har ett tips, gängtejp. Gängtejp av teflon (PTFE) Löser inte upp sig av bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rekrevs 1 Postad 7 Maj , 2013 superbra, tack alla för era förslag, nu kan jag gå vidare mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 496 Postad 7 Maj , 2013 Eller varför inte lite gammal hederlig lin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rekrevs 1 Postad 8 Maj , 2013 tack för tippset med linet, sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 8 Maj , 2013 Lin & pasta är oslagbart. Man kan värma lite på en kran som suttit i 50 år, skruva bort och sätta tillbaka. Och det är tätt! Men just till bensin/disel har jag fått lära mig att man ska ha typ Loctite. Rätt eller fel vet jag inte men jag skulle höra med en bilmek. Men oftast är det väl koniska gängor som inte behöver någon tätning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser