Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
tonyex

Motorbåtstest 5 m

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon hjälpsam själ som har några år gamla motorbåtstester som jag kan kika på?

Jag är ute efter en båt på 5 m som ska utnyttjas till bad och fiske i Stockholms Skärgård.

Vi ska lägga båten i en obevakad hamn. Båtar som är av intresse är:

Silver fox ( 2001-2203)

Seamaster 175

Yamarin 5010( 50 TC)

Örnvik 500

Ryds 535

osv ...

Tack på förhand!

Häls /Anton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Har tyvärr inga tester på någon av modellerna men jag har för mig att båtnytt gjort ett test på både ryds 535 DL och Yamarin 5010. Rydsen har jag hört ska vara otroligt stadig och praktisk, dock så har ju ryds haft lite problem med kvalite de senaste åren. Yamarin är ju ett välbeprövat märke med hög kvalite och goda sjöegenskaper.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En Seamaster 175 har jag haft och var jättenöjd med den. Vi hade en Honda 50hk och den toppade då ca 25-26 knop. 

En grym bra båt till stranden med och det är väldigt enkelt pga peken att gå iland etc. Prismässigt lite billigare än tex Yamarin. Dock inte samma kvalitetskänsla, men det brukar som oftast gå hand i hand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Ryds 535 och är helnöjd. Är perfekt till fiske och allt med sin mittpulpet, sitter säkert och tryckt, beter sig mycket bra på västkusten. Har själv fått barn också och just de höga friborden och dess stabilitet när man rör sig i båten eller tex kliver på båten vid bryggan gör den mycket trevlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det blev en silver fox.

Fick den till ett så  bra pris att jag kunde inte låta bli och slå till.

//T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...