Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024
ryds568gti

Äntligen sjösättnig

Rekommendera Poster

Efter en lång vinter så var det äntligen dax att sjösätta förra helgen.

Första turen med båten är alltid speciell. Skall alltig fungera?

Jag sjösatte båten  i Ulebergshamn och gick sedan söderut mot Ramsvik. Kontrollerar att alltig fungerar som det ska. Gpsen fungerar, ekolodet också , alla instrument på båten ok . Väljer att gå ut mot Skägga kummel som jag rundar och sedan vända åter mot mot hemmahamnen Ulebergshamn.

Vilken härlig tur . Det finns mycket att se fram emot kommande månader.

post-10012914-1394237486,3685_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är härligt :) Ändå var det ganska så blåsigt den dagen du gled förbi mig vid bryggan :)

Kommer precis från båten nu och det är rikigt tråkigt väder. Och så dessa j.vla måsar som måste skita ner allt :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, äntligen! Vi har sjösatt ca 50 båtar i klubben idag,  i strålande vårväder. Det blir inte så mycket bättre! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har mulet och en ruskig blåst hos oss tyvärr så strålande vårväder låter som man vill ha NU!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här ligger vi också äntligen i sjön. Riggen sitter inte på så vi vaggas stilla i sjögången.

Nu är vi nybastade, sitter med ett glas vin och ska se på filmen om Orange II om en katamaran som slog jordenrunt-rekordet (lite mer än 50 dygn!)

Gott Nytt År!!!

post-2001-1394237486,6612_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gott Nytt År? :-)

I mina hemtrakter ska det visst bli ÄNNU bättre väder i morgon....Så vi lär nog hinna få åtminstone ytterligare 50 båtar i sjön, om all materiel fungerar som det ska. Det är en ren fröjd att se alla entusiastiska båtägare lägga en sista hand på sina ögonstenar, innan vi sjösätter dem! 

Låter som en fantastisk bragd att segla Jorden runt på 50 dygn......Släng dig i väggen, Jules Verne! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...