kvasi 0 Postad 1 Maj , 2013 Någon som kan hjälpa mig säga om impellern på bilden är monterad i rätt riktning? Medurs sa manualen, men jag är inte övertygad... Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 1 Maj , 2013 Viktigast att impellern är smörjd när den monteras så den inte går torr innan den hunnit suga upp vatten. Jag brukar smörja med glyserin, frugans klick eller vanlig motorolja det som finns närmast till hands. Jag brukar ha en läpp frammåt och en bakåt, smidigast att montera så, sedan ställer sig läpparna åt rätt håll innan ens impellern snurrat ett 1/4 dels varv. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 1 Maj , 2013 Håll in dödaren på motorn och kör på starten så ser du om du vilket håll grejerna snurrar. Som smörj skall man använda något vattenlösligt tex Yes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 Maj , 2013 Nix, felvänd. Men det ställer in sig efter ett varv! Tips: kör inte pumpen torr! jag provkörde min KAD43 nån minut på pland innan sjösättning för två år sedan och vingarna brände fast. (Märkte jag efteråt när kylningen inte kom igång p g a centrumcylindern slitits loss ur gummit.) Smörjning? Vaselin är det som levereras med ny impeller.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 2 Maj , 2013 Felvänd. Vattnet går yttervägen i stora utrummet mellan vingarna. När sedan kammen gör att volymen minskar trycks vattnet ut i slangen. Efter kammen ökar volymen mellan vingarna igen och vatten sugs in osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser