vibar 0 Postad 30 April , 2013 Hej, Jag håller på att bygga om instrumentpanelen på min Nimbus epoca. Är det någon av er som har den nya instrumentpanelslayouten som kan tala om var säkringarna sitter placerade? Den gamla layouten har ju glassäkringshållare vid switcharna men när jag tittar på bilder med den nya layouten syns inga säkringar så jag antar att det finns en dold säkringscentral någonstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimb26 2 Postad 30 April , 2013 Hej Den sitter under ovanför knäskålarna på den sneda ytan. Alternativt vid höger vertikala ytan nedanför gasreglaget. Håller på med samma jobb. Instrument, carlingswitchar samt Morse reglage. Fint , men mycket jobb. Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buzzer 27 Postad 30 April , 2013 Har sett att det finns även varianter där dom haft säkringspanelen inne på toaväggen... När jag byggde om använde jag automatsäkringar med gummihättor och placerade dom på ovansidan switcharna. Blev enklare och cleanare kabeldragning på det sättet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimb26 2 Postad 12 Juni , 2013 Så här blev min Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser