gragru 0 Postad 28 April , 2013 I höstas blev det aldrig av att jag konserverade min 2-takts utombordare. Motorn har hängt helt oåtgärdad lodrätt på båten hela vintern. Frågan är vad jag borde göra med motorn nu, innan jag sjösätter? Tacksam för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evo_z9 0 Postad 28 April , 2013 Kolla olja och tändstift. Dra i snöret (om det inte är elstart) och känn om det finns kompression. Provstarta. Funkar det så rekomenderar jag en helservice. Olja, filter, stift, impell, vaxning. Startar den inte så se efter om det kommer fram bränsle, ofta måste man göra rent förgasaren på maskiner som stått hela vintern. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 29 April , 2013 Hej, Jag skulle kolla oljan i drevet, sedan lägga i båten och prova den. Troligen så fungerar den som i höstas... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 500 Postad 29 April , 2013 Starta och se glad ut. Det skulle jag ha gjort och gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 2 Maj , 2013 Instämmer. Eftersom det är en 2-taktare finns inte så mycket att göra. Det finns ingen motorolja och filter att byta som någon nämnde innan. Impellern byter man inte varje år. Möjligtvis behöver du byta tändstift och växelhusolja beroende på när du senast bytte dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 2 Maj , 2013 Har en 50 hästars murkla från 81 som bara går och går, byter stift, växelhusolja och stift var 3 år. Gör rent förgasarna och byter impeller var 5 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser