Johan-z 0 Postad 28 April , 2013 Hej alla, Sjösatte i fredags och märkte att dyvikan läcker och det kommer in vatten i båten. Efter ca ett dygn hade det kommit in uppskattningsvis 10-20 liter som jag pumpade ut med länspumpen. Efter ytterligare några timmar lika mycket igen, kan det stämma att intaget stoppar vid denna nivå eller kommer båten fortsätta att fyllas ända tills jag tar upp den och tätar? Med andra ord, hur bråttom är det att lyfta båten och täta? P.s båten är en Misil II. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 230 Postad 28 April , 2013 Personligen hade jag fått panik, och lyft omgående. För om det stämmer som du skriver ökar ju läckaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan-z 0 Postad 28 April , 2013 Jo, fick väl hjärtat i halsgropen lite! Men jag resonerar som så att vattentrycket utanför båten maximalt kan trycka in så mycket vatten att vattennivån inne i båten är lika hög som vattennivån utanför båten. Ett tecken på detta är att det under ett dygn kom in lika mycket vatten som det sedan gjorde på en timme. Är jag helt ute och cyklar? /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 28 April , 2013 En båt som är tyngre än vattnet kommer att vattenfyllas. Fullständigt. Så om du inte har massa flytelement i din båt (som jollar har för att inte sjunka) eller den inte redan står på botten, så kommer den att fortsätta fyllas tills dess den hamnar där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser