Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Gäst BerraS

Billiga båttillbehör!!!!!

Rekommendera Poster

Gäst BerraS

Hej alla glada landkrabbor!! Vad tycker ni om att kunna köpa båttillbehör betydligt billigare än ni kan göra i marinhandeln! Skulle det tex vara värd att venta på produkten för att spara en rejäl slant? eller tycker ni att det e viktigare att få produkten omgående, och kunna klämma o känna på varan innan ni handlar? Vad tycker ni? :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BerraS

Okej, Lägre pris än du kan hitta i vanliga marinbutiker då :lol: Ta en vara, tex GPS som kostar 9.900:- i en marinbutik,du får köpa den för låt oss säga ca 8.000:- Det e billigt eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det är bra om man kan få en gps för 1900kr billigare så är det värt att vänta några dar eller andra båttillbehör för hon ska inte i än på några månader

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst BerraS

Tanken e så att du hittar din produkt i en befintlig marin katalog eller i en marinbutik, senn kan varan beställas med tex en rabatt på 20% procent. Principen blir ju som postorder,men skillnaden ska vara att produkterna ska finnas ute på marknaden redan, så att du har möjlighet att klämma o kolla på varan innan du beställer. Detta e inte ett färdigt konsept, men visst vore det bra att köpa marinprodukter billigare? :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Lasse, du behöver inte ta del av rabatten :lol: Du kan fortsätta att köpa dyrt om du blir gladare av det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ju bli ett problem att man får vänta lite längre en vanlig postorder på produkten, vart skulle smärtgränsen på väntandet gå någon stans? Grejen e ju att man inte kan sitta på hyllan med samtliga produkter, isåfall skulle man nog inte kunna sänka priset så mycket..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste vara en galen miljonär som inte vet var han ska göra av pengarna om han ska lägga mellanskillnaden. Så jag ska tex peka ut en grej i Watski så ska den fixas fram billiagre på något sätt eller? Låter som hälleri...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså en affär (butik) ska erbjuda produkterna, om kunden er villig att vänta på produkten får han/hon köpa den billigare, så enkelt e det... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tanken är god men jag tror att det tar tid att få lönsamhet i en sådan verksamhet. Det behövs ett bra startkapital för att hålla ut till volymerna är tillräckligt stora för att verksamheten skulle gå med vinst. En viktig del skulle vara marknadsföring och det kostar. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okay, men var ska sakerna handlas in för att det ska gå med vinst? Det måste ju köpas billigare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får ursäkta min reatsststavnign!!!?? Självklart ska du inte köpa en radar på postorder!! Åk till närmste affär som har den radar du söker., kolla o klämm på den tills du blir nöjd! Annars finns ju båtmässan (just nu ialf.) Där ska man klämma på grejorna!! Senn beställer du radarn på postorder till 20% lägre pris!! Inte dumt eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga problem Dan, den kommer på postförskott i mon :lol: :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Så länge det finns gott uppsåt är tanken god! Men frågan är inte alls lätt att svara på. Det beror ju på en rad omständigheter. Om jag t.ex. vill köpa mig en GPS i november kan jag ju vänta i flera månader, men får jag för mig i maj att jag nu vill skaffa en, så vill jag naturligtvis ha den inom en ganska snar tid. Hur länge extra ska jag behöva vänta om jag handlar av dig? Vad ger du för garantier? Var sker service? Osv. osv. Sedan är det självklar att det är på de dyrare kapitalvarorna som folk kanske kan tänkas sig att vänta lite extra på och inte för att spara 50 kronor hit eller dit. Sedan får du inte glömma bort att en del marina saker måste du kunna konkurerra med t.ex. Biltema, Clas Ohlson, Järnhandeln osv. Där är det på vissa produkter mer än 20 5 billigare än i den sedvanliga marinhandeln. Det beror på vilket utbud du vill ha alltså. Är du seriös och driver det hela som ett ärligt företag och kan marknadsföra det hela så varför inte? Upptäcker folk att det verkligen är allvar och seriöst så varför inte! Men jag tror att även god service och bra garantier är ett måste! Det räcker nog inte endast att ha bra priser. Man vill ju känna sig trygg i både produkten och i köpet (den uppgjorda affären). Jag tror mao att du måste uppfylla fler kriterier än endast ett bra pris. Om du inte uppfyller detta så tror i alla fall jag att folk gärna betalar för servic och trygghet. I så fall måste du bli betydligt billigare än 20 %, men då är man ju inne på alternativt stöld, eller att du säljer till självkostnadspris. Och så snäll är inte ens du tror jag! :-D Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Hej, skulle tro att det handlar om någon typ av gruppimport. Har jag fel? Då blir det förskottsbetalning, vänta på att en container fylls, vänta ytterligare 2-3 månader innan containern är här. Sedan är säsongen redan förbi. Inget för mig isåfall. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej detta blir svenska prylar från svenska grossister!! Företaget finns redan, garantierna blir som i vikken som helst affär. Rabatten ska riktas direkt till medlemar tex. på denna eminenta sajt.. tidsperspektivet e en av dom svåra frågorna i nuläget, alltså hur länge man får vänta på prylen. Kan tänkas bli så att mindre orders får ligga på vent tills det blir försvarbart att beställa häm produkterna, kanskje 2-3 veckor, men dyra produkter kan plockas häm direkt på 1-3 dagar, grossisterna har olika nivåer på ordervärdet för att få det fraktfritt/besta pris..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det låter ju bra det du säger, men jag tror inte att du kan få ett svar av någon av oss som du kan lita på. Jag menar.....det är ju en sak att snacka om det än att göra. Och när även den eventuella kunden ser fullt ut vad det handlar om och ser hur och ATT det fungerar i praktiken så blir kanske reaktionen annorlunda än det du ser av oss nu. Vad jag tror ät att du helt enkelt måste testa i verkligheten om det funkar eller ej. Då först ser du kundernas sanna reaktion. Nu får du ju en massa misstänksamhet som man inte vet om det är befogat eller ej. Du är ju dessutom väldigt kryptiskt vilken skapar ännu mer misstänksamhet tror jag. Även om det finns förståelse för att du naturligtvis inte kan och vill säga allt, men lite mer kanske du kan bjuda på. En större tydlighet om vad och hur. Varför tvekar du att slå till? Tror du inte på idén till 100? Det hänger en viss tvekan i luften från din sida tycker jag mig känna. Jag kan ju självklart ha fel, men tror du på idèn så slå till! Du säger att företaget redan finns: Är den redan verksam sedan länge eller finns den bara på papperet i dagsläget? Om den har varit igång ett tag kanske du har större mod att ta steget fullt ut. Då har du ju någonting att falla tillbaka på som en trygghet och du slipper börja från noll. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Generellt kan man nog säga att lång leveranstid = färre kunder. Min personliga uppskattning är att smärtgränsen för vad som uppfattas som lång leveranstid går vid 4-5 arbetsdagar och snabb leverans är 1-2 dagar. Att få ett bra kundunderlag i ett företag med leveranstid på veckor verkar mycket svårt. Då kan man lika gärna handla det i USA direkt, för ännu lägre priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst kan du handla billigare i tex från USA, Hur gör du tex med garantin i det läget? blir dyrt att betala frakten två gånget till.. Min tanke var att erbjuda befintliga svenska produkter till ett lägre pris med full garanti i Sverige, om som sagt du kan vänta på produkten..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi säljer idag blant annat båttilbehör, och har så gjort i ca 10 år. Säsongen e som ni vet kort. Man tar en stor chance om man beställer häm produkter som blir liggande kvar tills nästa säsong. Kan kunden vänta på produkten tar vi häm dom på beställnig från en Svensk grossist, och vi behöver inte räkna inn ev. lager kostnad på produkten. Jag startade tråden för att kolla om ni tycker att detta e nånting ni kan tänka er ta del av. Som gammal båtägare vet jag själv hur snabbt kostnaderna kan dra iväg på tex. båtunderhåll, eller när kjöpjäveln seier, KÖP NY GPS :lol: Kan jag då spara några goa slantar på att vänta, så tycker jag att det e bra... Självklart e tanken att företaget ska tjäna mera pengar på högre omsättning, vore hyckleri att påstå något annat... :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Kom igen då BerraS och tala om vad det är för ett företag så man vet vart man ska beställa ev, prylar innan säsongen börjar. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja visst....det är väl bara att sätta igång!? Vad väntar du på? Det går ju att börja i en liten skala med bara ett fåtal produkter för att kolla intresset. För att känna sig för lite. Du behöver ju inte använda Globen första månaden som lagerbyggnad!! Då är riskerna inte så stora. Du kommer nog märka väldigt snart om det funkar eller ej, men då måste du ju komma till skott i god tid och inte först till sommaren tror jag! Nä.....kom till skott snarast och visa alla att du menar allvar och att det verkligen GÅR att hålla priserna nere! De sedvanliga priserna i de marina butikerna är ju rena fantasisummorna! Jag tror på din idè om du sköter det hela på rätt sätt. Annars inte. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...