AlexJohnson40hk 0 Postad 25 April , 2013 Tja! Ska byta underhus-olja på min utombordare, finns ju två skruvar. En där oljan rinner ut, och en som släpper in luft så att oljan rinner ur snabbare. När jag sedan ska trycka i ny olja, spelar det någon roll i vilket hål jag häller i oljan? Har hört att den ska in i det undre hålet, men det verkar ju mycket lättare att använda det övre hålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 25 April , 2013 Enkelt svarat. Använder du det övre hålet till att fylla på olja får du ju inte ut all luft och därmed inte i rätt mängd olja. Oljan ska fyllas på i nedersta hålet. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 25 April , 2013 Man trycker in oljan i det undre hålet tills dess att olja rinner ut i det övre, då är vxl huset fullt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 25 April , 2013 Det går att köpa speciella pumpar för ändamålet under 200:-. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 25 April , 2013 40 kr kostar pump på biltema. Då kan du köpa 1 liter olja i plastburk så räcker det längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlexJohnson40hk 0 Postad 25 April , 2013 Tack för svar! Jo jag har en sådan pump, men tänkte se ifall jag kunde komma undan lite enklare. Men nu blir det gjort ordentligt;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser