Dahla77 0 Postad 25 April , 2013 Hej! Är det någon där ute som satt in ett riktigt tryckvattensystem i en Maxi 84? Det jag undrar i så fall är hur ni gjort med kranen på toaletten? Jag har inte lyckats klura ut hur jag ska få plats med en riktig blandare där, eftersom orginalet är så låg och åker med in under skåpet när man skjuter in handfatet. Hur har ni gjort med varmvattenberedare? Lämplig plats att sätta den på? Mycket tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tollef38 2 Postad 25 April , 2013 Hej! Vet inte hur det ser ut på Maxi 84, men på vår båt har vi en duschslang med ett litet handtag som man kan trycka på för att få fram tryckvatten från pumpen som sitter under diskbänken. Kan även användas till att vb spola i toaletten .Tror det var Biltema 26-7020. OBS!Viktigt att man skruvar av handtaget på hösten annars fryser det sönder. Ha det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 25 April , 2013 Själv har jag sparat den manuella kranen på toahandfatet för att ha en möjlighet att få fram vatten någonstans om trycksystemet skulle gå sönder långt ut i skärgården första dan på semestern. Vill gärna ha backup på grejer som kan pajja vid fel tillfällen, om inte annat brukar dom aldrig krångla då. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cvidare 0 Postad 25 April , 2013 Kolla bland husvagnstillbehör. Hittade själv en blandarkran där pipen går att fälla ner. Sedan lite längre slangar på undersidan av handfatet för att kunna dra det ut och in under överskåpet. Hittade även en vinklad avtappningventil till handfatets utlopp. Hela installationen blev inte speciellt hög eftersom jag har små utrymmen på toa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dahla77 0 Postad 25 April , 2013 Tack för svaren! Att behålla manuella pumpen där är inte ett alternativ tyvärr, eftersom jag också vill dra in varmvattenberedare och sätta tryck på hela systemet (samt dusch på badbryggan) istället för en in-line-pump till kranen i köket. Det där med kran till husvagn får jag kolla upp. Tack för tipset! Gällande detdär med duschslang, så tackar jag för omtänksamheten! Kommer dock från rörläggarsläkt, så dragningar har jag järnkoll på. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser