Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
iwar

Anholt

Rekommendera Poster

Har någon av er Magnumseglare varit till denna ö? Med magnumen givetvis:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Iwar, hej på dig. siktar troligen in mig på Läsö först och främst. anholt ligger lite för långt ner för min del. iofs så ligger en bekant i Halmstad (Trissan) har varit nere och seglat med henne (två systrar) så att gå över till Anholt därifrån är ju inte omöjligt. Förresten så var jag och SvenA på mässan i onsdag kväll och kikade runt lite. vi disskuterade lite om Vänern oxå. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Ja det var väl kul, jag fick oxå två biljetter men kom ej iväg! Men jag var ner till Liljedal och kolla lite igår. Dansbanan 20 m från bryggan! Ja anholt ja ja det står ju danmarks mest isolerade ö och jag har nog inte riktigt fattat hur stort kattegatt är :roll: men å andra sidan så gick ju en stortriss från Götet till Bornholm i sommras så!! (hörsägen) Var ligger Läsö då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej såmænd i kattegat N 57-16-190 og E11-0-338 arda :tant :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja där är den ja! Svår att missa va! När jag sitter vid datorn så brukar ja gå till http://map.msn.se söker du där på läsö så kommer du längre bort än Anholt men nu har jag tittat i en riktig kartbok så nu vet jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fjärsingen är en av de få giftiga fiskarna i Skandinavien om ine den enda. Den har gifitiga taggar på ryggen som är lätt att trampa på i sanden där de ligger lite nedtryckta för att inte synas.

post-7172-1394234340,6032_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hur giftiga är de då? som en geting eller måste man akta sig noga? Barnen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Iwar. Det kan vara direkt livsfarligt att trampa på en Fjärsing. Skulle kunna jämföras med att vara överkänslig mot getingstick. Andningsbesvär har förekommit, har ej hört talas om dödsfall, men det kan nog heller inte uteslutas om man är överkänslig även mot detta. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej alle hvis du stikker dig på en fjæsing skal du søge læge hjælp mener ikke vi har haft dødsfald men man bliver forgiftet arda :tant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur vanligt är det då och hur svåra är de att upptäcka! är dom inget rädda själva?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej fjæsingen ligger nedgravet i sandet og ser derved ikke der kommer nogen gående i vandet. arda :tant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glemte lige at skrive det sker sjælendt arda :tant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...