Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
mikaelS

Saltö 31

Rekommendera Poster

Hej alla trevlig båt ägare!! Nu börjar snart vår solen titta fram och man börjar dras till sjön!! Men vi har ingen båt sålde våran nimbus i höstas och söker nu en SALTÖ 31 av 1983 årsmodell eller nyare gärna en med nyare maskin i! så är du intresserad av att sälja eller känner någon som skall göra det så be dem maila till mig på mikael.sohrner@bredband.net hälsningar Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Lasse men jag har redan tittat på den. Den är inte så fräch som jag vill ha, den är riktigt risig!! Men kommer du på flera tips är jag tacksam!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har nyligen sett en på blocket. Vitt skrov och dubbla dieslar.. Dock över femhundringen...men men..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset men det är en 82:a med orginal motorer! Alltså lite för gammal för mig! men tack ändå!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad får båten 1983 som är så intressant ? Saltö 31 är en riktigt jäkla snygg båt för övrigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1983 ändras akterspegeln lite det byggdes ut en lite bulle för motorn så den kommer lite längre akter ut vilket gör sittbrunnen lite större än på äldre modeller!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack jag vet men dem är lite för dyra för våran del! man måser sätta en gräns tyvärr! och så tycker jag nog att 31:an är snyggare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den e verkligen inte värd de pengarna. Vi kollade på den i september på Eriksson. Mycket som måste fixas. Ett par kompisar sålde son saltö i höstas. Den båten hade jag verkligen velat haft. Massor med nya saker, en 41:a som gått 350 timmar satt i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst miakels

Tack för tipset men jag har redan varit och tittat på den och den var alldeles för risig!inget fundera på ens! men jag tar gärna emot flera tips om du hittar! mvh micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet du vad dem fick för den??vad var det för årsmodell? Tycker du att saltön verkar bättre än Nimo??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en 83:a. dom fick 545000. Blev en dålig affär för dem då de la ner ca 35000 på båten det året de hade den. Köpte den för samma peng 9 månader innan. Och nja, tycker båda båtarna har sina fördelar. Gillar ruffen mer på Nimo men sittbrunnen på Saltön tilltalar mig mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för informationen. Den Saltön som dina bekanta sålde låg den i sthlm området? jag var nämligen och tittade på en som var jätte fräsch ute i saltsjöbo. kan det ha varit den?? tyvärr hade jag inte såld min båt då så det blev ingen affär vilket var synd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja där ser man vad världen är liten! varför sålde dem den finna båten för?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade inte råd att ha den kvar dessvärre. Det va svårt för dem att skiljas från båten men vad gör man inte när man måste :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...