Perra 1 Postad 21 April , 2013 Hej..jag har ett winchmatic monterat i båten,När jag skall ankra så knäpper deet till ejn gång och ankaret åker i 1-2 cm,sedan går det inte åt något håll..Jag måste då manuellt lösa ut det mha den orange knappen direkt på spelet.då åker ankaret ner.När det är gjort så funkar det klockrent att köra upp och ner hur många ggr som helst..Till nästa dag,samma problem. detta är irriterande till tusen...Hoppas på hjälp mvh Perra .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 April , 2013 Hej! Winchmatic är en kontruktion för sig. När du skall släppa ankaret så backar motorn som hastigast. Det är fråga om, kanske 5-5 grader. Så att spelet frikopplar. Ifall det har kommit skit/rost/blivit slitet så hinner inte spelet frikoppla. När du sedan frikopplar manuellt (med den orange knappen) så släpper kuggarna och du kan köra. Förslag antingen plockar du isär ankarspelet, kontrollerar att axlar, kuggar och sprintar, byter ut det som är defekt eller (det som är lättast) skickar allt till tillverkaren och får en genomgång av prylarna. (Om du ger dig på spelet själv så måste du vara beredd på att sabba allt. För det går inte backa ankarspelet mer än 1 s eller nått. Backar du för länge kröker du axlar, gör sönder drevet som frikoppas mm och då blir det dyrt, dyrt. må väl/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser