thundergod 101 Postad 21 April , 2013 Enligt dagstidningarna idag så dog seglingslegenden Mange Olsson igår i sviterna av sin stroke tidigare i veckan. Otroligt tråkigt. Även om jag själv inte är seglare så var han en profil som man alltid uppskattade i tv, tidningar mm. En ambassadör för seglingen helt klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 21 April , 2013 Jag kan bara instämma. Tragiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 21 April , 2013 Väldigt tråkigt, hoppas det finns segeltävlingar i nagiljana. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 21 April , 2013 Underbar grabb. För grabb var han hela livet, Hade äran och få träffa han på 70/80 talet jag var 17 år och man rodnade/skrattade helatiden i närvaron av han. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 April , 2013 Väldigt tråkigt! Han hade ett så härligt garv. Jag blev glad bara jag såg honom. Han hade sitt sommarhus på samma västkustort som vi och seglade jolle i HSSS. Då tordes jag aldrig prata med honom, han var så mycket äldre och så snygg! Senare har vi pratat på klubbfester. Kommer sakna honom . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 21 April , 2013 Trist, alltid gott humör på den killen. Haverdalsstrand? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 April , 2013 Ja Haverdal. Vårt hus ligger på åsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 28 April , 2013 Härligt ställe. Kappseglade jolle där för många år sedan, men det går väl knappast jollekappseglingar där nuförtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 April , 2013 Vi har en jätteaktiv klubb med massor av seglings-kurser och jollekappsegling i Haverdal. Och dessutom kölbåtskappsegling varje onsdag + vissa helger. Nuförtiden (sedan mitten av 70-talet) finns en hamn på Särdalssidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 2 Maj , 2013 Roligt att höra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser