Frysmannen 0 Postad 20 April , 2013 Hej! Har tänkt att köpa mig en begagnad Yamaha båtmotor 4-takt 8-9.9 hk. Är ganska grön på det området så skulle tacksamt mottaga tips och ev saker man bör tänka på innan man handlar. Vill inte köpa grisen i säcken så att säga. Mvh Frysmannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 20 April , 2013 Provkör, provkör och provkör... Typ. Ska starta lätt både kall som varm. Ska gå bra både på tomgång som gas längre stunder. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frysmannen 0 Postad 20 April , 2013 Tackar för tipset :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 21 April , 2013 Begagnade motorer är ofta för dyra. Skillnaden mellan en ny och en några år gammal är ofta bara ett par tusen lappar. Och att köpa en tio år gammal är ett risktagande.. Att köpa nytt är kanske en bättre affär, du får en ny motor, vet hur den är skött plus garantier. När det gäller märke tror jag du inte ska stirra dig blind på märke. Pris - och skick (om du köper begagnat) - är viktigare. Slutligen: utombordare är hårdvara för tjuvar. Köper du begagnat försäkra dig om att det verkligen är ägaren som säljer, Be att få se och få originalkvitton m. m. och ta reda på varför han säljer sin motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frysmannen 0 Postad 21 April , 2013 Tackar Är en begagnad av nyare årsmodell jag letar efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser