LadyAnnila 2 Postad 20 April , 2013 Om du leter långfärdsbåt. Likadan båt som vår, ett år äldre. Mycket välutrustad, europeisk moms betald. Båten ligger i Mexiko, på Karibien sidan, läs mer på websidan Jag känner inte säljaren, han har via Amels båtägarforum bett om hjälp. http://youramel.com/ Hoppas nu att jag inte bryter mot några regler. Jag har absolut ingen vinning på detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 20 April , 2013 Bara en liten fundering. Båten har icke-EU flagg. När båten åter sätts på EU-marknaden ska moms betalas. Att den en gång köptes inkl moms saknar i det fallet betydelse, eller hur? Det begärda priset, $320000 är nog ett normalpris man begär på tex yachtmarket. Men om det sen tillkommer $80000 i moms blir det väldigt mycket högre än tex $327000 för motsvarande båt i Grekland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 20 April , 2013 Nej, är moms erlagd i EU en gång så gäller det. Frågan är om du hittar en så välutrustad och välskött Super Maramu i Europa till det priset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser