Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
lp75

Bella 652 655

Rekommendera Poster

Hur bred är Bella 652/655 under kapellet bak, skulle det gå använda aktern till sovrum för två ungdomar?

Om man tillverkar nya dynor så man kan bädda ner hela bredden, eller är den för smal. Vore ju fint få ut 170cm iaf.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag bryter mig in och lånar din tråd, men jag har en liknande fråga som din och tänkte att vi kanske kunde samla dem på ett och samma ställe så det inte blir två trådar av det... Om du misstycker till detta, så tar jag bort denna fråga.

Jo, till frågan: Jag tittar på bl a en Nidelv 28, och undrar om det är någon av er som vet hur bred den är över aktern? Jag vet att den är 305 cm över bredaste stället, som är ungefär på mitten av båten - Men som sagt, akterbredden...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först en motfråga: Hur långa är ungdomarna? De brukar ju ha en tendens att över en sommar skjuta i höjden/längden...

170 Cm... Vår båt är 24 och en ganska smal båt (225 cm) och baktill så är den vid aktersoffa c:a 180-185 cm... Och Bellan ligger lite över de trakterna (242 cm)... Så runt 180-185 cm är den nog...

 

NOTE: Redigerat p g a rättade mig själv angående Bellans bredd...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låna tråden du :)



Ungdomarna är bara 5 resp 8år, men tiden går ju fort.



Sen kan dom ju sova skavfötters. Men antar dinetten blir för liten för två. Men kanske fungerar nu när dom är små.



Vill inte ha för stor båt 6,5-7m, sen ligger ju Bellan bra till i pris mot liknande båtar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan mäta på fredag, om jag kommer ihåg. I princip skulle jag säga längden på en VP AD31 plus typ 20cm. Men ska kolla åt dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...