Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
elfanomad

Värmartillbehör

Rekommendera Poster

Hejsan.

Har sökt som attans på nätet efter en avgasadapter från 28mm-24mm eller en rörklämma för 24mm, men hittar inget. Håller på med min värmare och har införskaffat mig en avgasslang som mäter 28mm i innerdiameter och utgången på värmaren (avgaskröken) är 24mm. Trodde eberspächer hade någon sådan adapter men inte som jag ser:-(

Tänkte om man annars kan använda sig av en rörklammer som går ner till 24mm, då borde det funka. Har provat med slangklämma och faktiskt rörklämma (tunn variant) men inget orkar med at dra ihop den för stora slangen.

Så...alla tips mottages gärna;-)

Mvh Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Linda några varv aluminiumtejp,Eller klipp upp en remsa av slangen o linda om anslutningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra tips. Jag har faktiskt aluminiumtejp på jobbet som man skulle kunna använda:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill minnas att jag hade exakt samma problem som du beskriver, jag hittade faktisk en detalj från Ebersprecher som passade perfekt.

Jag sökte upp en serviceverkstad för Ebersprecher och det visade sig att det fanns en 90* krök som passar värmarens 24mm och som i andra änden passade för den slang du har.

Så den delen du behöver finns, finns dock inte hos Hjertmans eller liknande butiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...