Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Crona

Avföring från något djur

Rekommendera Poster

Idag när vi kom ner i båten som ligger i vattnet märkte vi att något djur hade skitit och pissat ner vår maddras i akterkojen. Svart avlång avföring och piss som luktade apa.. Men vad kan det vara för djur och hur har det kommit in i båten? Tittade runt överallt men kunde inte hitta något djur. Kan det vara en mink som krypit in genom ventilationen/svanhalsarna? för att värma sig? Har ju haft frostvakter på hela vintern till idag. 

post-15276-1394237467,1385_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du säger ju själv att det luktade apa, då är väl bara frågan vilken sorts apa det är frågan om !!?

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du inga bilder? tror att det är många på MG som kan mer om avföring än båtar...;-) kunde inte låta bli, förlåt....:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gissar på mink, nyfikna djur som inte kan gå förbi en öppning utan att titta in. Släpps ut då och då från minkfarmer av djurkramare som tror att dom gör djuren en tjänst, men istället får många sjöfågelungar sätta livet till på grund av denna hjälpsamhet.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry för väldigt mycket OT men det är värre än så. Många utsläppta minkar svälter ihjäl för att de inte lärt sig jaga. De som snabbt lär sig det blir å andra sidan en av naturens största marodörer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

själv hitta jag en albatross i kabinen, skitit, pissat och spytt samt krökat upp min färdigblandade gin och tonic från vattentanken...luktade som på bollhuset på ikea....babypoo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska ner och sätta igen svanhalsarna med något finmaskit nät så att fanskpet inte kommer in igen. Blir till att dra av överdragen och tvätta i tvättmaskinen samt tvätta dynan för hand.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha är det så illa?? i norge får man pröjs för varje mink man har ihjäl...190nok var det sist jag var där!

Albatrossen e bättre för den tvättade allt själv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska kanske köpa en stor jäkla råttfälla då =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns minkfällor...jag har nog några sen min morfar coola, det är gigatiska råttfällor som totalkrossar hela jävla minken...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...