Rikard1982 0 Postad 16 April , 2013 Hej! Beställt nytt poleringsmedel för säsongen (Menzerna P1000). Och igår var jag ute o testade på båten på liten yta för hand bara. Och det blev som på reklamfilm, från matt och grådaskig grön färg till mörk och spegelblank på direkten. Kändes så jävla roligt. Förra året provade jag med TC Nano men då hände ingenting.. men det är väl inte samma typ av produkt iofs. Men som sagt, det blev grym skillnad och det är kul när produkter fungerar och nu drömmer man om en båt som ska bli spegelblank. Väntar bara in lite bättre väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 6 Maj , 2013 Kan tipsa om att köpa professionella polermedel för bilvård. Kanske samma pris som för båtprodukter men mycket effektivare förutsatt att man använder dom på rätt sätt. Menzerna är ett exempel på just detta. Använder det (och även andra märken) när jag polerar bilen (med maskin ska tilläggas). Glöm inte att skydda den polerade ytan med något lämpligt vax/lackskydd då polermedlet inte innehåller detta. Kan även tipsa om www.bilvardsforum.se där man kan få mycket tips om polermedel och polertekniker m.m. Finns även en underavdelning som handlar om båtvård. /Per *Edit* Fanns visst ingen båtavdelning. Däremot kan man läsa lite här: http://www.prorecond.se/forum/viewforum.php?f=17&sid=678b714018fd2053ee22856f387384e2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser