Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
jokin

galon/konstläder

Rekommendera Poster

hej ! finns det något bra medel att tvätta inredning med,har prövat snart allt! :mad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat JIF (det som tidigare hette VIM)? Det använder vi och tycker det funkar absolut bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och Hoj! Har du provat med högtryckstvätt? Det lär nog bli väödigt rent! :-D :-D Vad menar du med inredning? Trä....tyg....plast? Om du specifiserar dig får du nog bättre och fler svar. Hoppas jag... Ha det så bra! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ficke en känsla av att det kanske var galon/konstläder du ville rengöra ;-) På vanliga bensinstationer brukar dom ha rengöring för bilinredning. Sådan använder jag och det brukar funka bra. Jif som tidigare nändes är bra för det repar inte känsliga ytor. Lycka till /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jokin!!!!! Om det nu är galon/konstläder du menar så har jag alltid använt jif eller såpa har alltid funkat för mig. Lite beroende på vad det är för smuts.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du menar galon/konstläder så har jag haft samma problem att få det riktigt rent. Soldäcket på min daycruiser som vi renoverar såg eländigt ut när vi köpte henne. Jag provade med diverse fettlösande medel såsom såpa och yes tillsammans med milt borstande med blandad framgång. Det sista jag provade var Biltemas galonregörare för 30 pengar som jag föll för i ett svagt ögonblick, för 30 kronor så kan man ju slänga skiten om det inte fungerar.Döm om min förvåning, men det gjorde kanonrent. Enligt flaskan ska man spruta på, gnugga med svamp o tvätta bort, och det funkade super. Däremot ska jag prova att använda en liten fin borste för att komma ner ordentligt i alla små strukturer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sköljmedel kan funka. Jag har gjort rent utemöbler med det som va gråa och solkiga. Funkar jättebra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jonas

Hej Det finns ett medel som heter Fendercleaner fabrikat Clean Ahoy. Jag lovar att det gör rent dina dynor till 100% kommer inte ihåg priset, köpte detta på mässan förra året. Hemsida: wwwcleanahoy.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! tack för svaren! hade tänkt å pröva Biltemas grejer,får göra de till helgen,ha de! :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...