Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Gedda

Mässan!

Rekommendera Poster

Hej era Båt-tokar! Har precis vart nere på mässan i Göteborg. Har ni hittat något fint och användbart? Något som ni saknade eller så? Själv blev jag hemskt intresserad av Cobras stationära VHF i Hjertmans monter F75 tror jag den hette. sen en annan intressant sak var Flexiteek. Fick med mig en provbit som man kommer att ligga och kika på på kvällarna och drömma sig bort ;-) Självklart var jag på Maringuidens monter och kikade. väl värt ett besök :) ps. dom hade hemskt goda kolor där.ds :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det var en tuch av pepparkaka i dom. fruktansvärt goda. får nog ta en till nu på lördag då jag ska dit igen:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej du Gedda! VHF:en vet jag inget om men har själv Flexi Teek på min durk. Otroligt bra, lättskött och snyggt dessutom. Har bara gott att säga om den så jag rekommenderar den utan att tveka. Men det där med kola är väl inget märkvärdigt.....jag har själv kola med mig jämt och ständigt om än ganska innehållslös och smaklös.....den sitter en bit ovanför mina axlar och är otroligt seg! :-D Ha det bra! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roddarn! Flexi teek har jag aldrig sett i det verkliga förut. bara här på nätet. Det känns naturtroget och allt. bara det att det är så dyrt! men det är väl billigt om man jämför med riktig underhållskrävande teak. ska ta en närmare titt på FT på lördag! ha det bra så länge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du lägger FlexiTeek bredvid äkta teak så ser man att det inte ser ut som äkta, men det är förbannat snyggt ändå. Har ingen aning om vad den kostar eftersom min flexi ingick i båtens grundpris., men äkta teak är ju svindyrt både i inköp och i underhåll. Ska bli både spännande och kul att höra din reaktion när du har tittat på den på lördag! Ha de så kul och trevligt! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det kostar typ 2000 utan ramträ per m2 och med så kostar det 4 tror jag nån sa. och jag har ju 6 m2 på kappen bara. så det går väl till lite pengar. men samtidigt det finns en återförsäljare i gråbo utanför alingsås så man får väl åka dit och deala till sig ett superpris :-) jag menar det finns ju två tillverkare av fuskteak. så man borde ju kunna höra med flex först och sen till tek-dek och sen så kan man låta dom konkurera ner priserna. liksom att den ene lägger sig precis under den andre osv. :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okay, men de priser och länkar du har uppgivit gäller inte FlexiTeek utan Tek Dek. Bara för att märka ord alltså men det är ju trots allt lite skillnad mellan fabrikaten. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, med tanke på Dromaras storlek , det skulle funka säkert jätte bra (såg henne några dagar sen ) :-) .Cheers8-) Fischer. Som ska till mässan imorgon..... :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Båtägare!!! var på mässan i lördags mycket bra mässa.Köp Flexo-teak fantastiskt bra bättre en riktigt teek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er, Vi har lådvis kvar, bara att komma in och äta :-O :-O :-O //maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad? Vi har missat de. En bra anledning att komma till mässan en gång till då!! Vi hann inte så mycket på 7 timmar :-? , men vi köpte en kikare tiill slut i alla fall :shock: :-tackar Helsar M,O Fischer 8-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske man kan köpa en låda ;-) haha! ska ner alldeles strax igen tänkte jag :-) stå och dregla framför en vhf och flexiteek :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst var det en vacker båt....(fick vill ha känsla) men man kan ju inte ha den till något. :( Jag hittade en Azzurro fs220....funderar skarpt på att köpa denna, lite plastig, men en vacker skapelse, priset är helt ok 275 pengar. //Reine

post-6043-1394234339,804_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är den 22fot eller? Iof är den helt nu med det var mycket pengar för en liten båt. Då köper jag nog hellre nått begagnat för 275.000 och får en mycket större båt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Azzurrorn ser ju bäde läcker, tuff, snygg, sportig och snygg ut ju!! :-D Du tänker praktiskt Thure....men det är förvånansvärt hur många det är som har köpt sina båtar pga utseendet! Det kryllar av dem som låter utseendet gå före funktion och kvalitet. Båtar är fortfarande för många en statussymbol. Tyvärr....men så är det ju för vissa om man är ärlig. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sant... Men om man tittar runt på mässan, så är nog denna den mest prisvärda båten. Problemet är att jag inte kan gå över 26 fot, min brygga räcker inte till, men med tanke på 275´´ :- och 3000 helförsäkring så är det lockande... // Reine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget att tilläga....den är läcker, tuff, snygg, sportig. 2 nackdelar vad jag såg: Lite plastig och lite stuv-utrymme, men i övrigt en helt ok båt, och som sagt förbanat snygg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant så sant..... allt är bätre än det här iaf... Det var inga problem med försäkringsbolaget i början... men nu!!!! //Reine

post-6043-1394234339,8635_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Lasse! Jo, jag håller med dig Lasse och jag menar inte att utseendet är på något sätt oviktigt. Inte alls.....man ska ju trivas med sin båt på många sätt så utseendet ÄR viktigt. I alla fall för mig. Jag menar bara just det jag sa: Att många låter utseendet styra. Att utseendet går i första hand och köper båt bara för detta. En del tom så pass mycket att funktion och kvalitet kommer i andra eller tredje hand. Det tycker i alla fall jag är fel. Men det är jag det. När man redan har gjort sitt köp är det lite väl sent att börja göra en inventering av vad man vill få ut av båtinnehavet. Det borde väl göras innan man köper. Tycker jag. Såg senast idag att 95 % av båtarna som säljs i sverige säljs utan att köparen har provat sin båt före köp! Vem skulle köpa sin bil eller hus på detta sätt!? Inte jag i alla fall. Och visst ska man respektera att vi här på jorden är olika varandra. Även om det mesta är sig ganska likt! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Reine! Vadan detta!? Hur kunde det här tråkiga hända? Vet du varför båten sjönk? Och på vilket sätt har du fått problem med försäkringsbolaget? Tråkigt värre, så jag hoppas att den sorgliga historien slutar hyfsat lyckligt i alla fall för din skull! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mmmm... Du har nog satt spiken där den skall vara Roddarn inte mycket att till lägga // Reine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lo Roddarn Det var pga en oktoberstorm från vsv...väldigt ovanlig där jag ligger....fick brottsjö över akter och hon sjönk. Försäkringsbolaget sa i början att det inte var några problem....men när varvet som bärgade min pärla började räkna på motor och el, då ville de lösa in båten - bärgning eller ge mig 15k :- och fixa allt själv. 15k? ett kapell kostar 10... skall jag köpa alla instrumet och renovera en motor , dra ny el etc för 5000:- ?? Na jag kommer att bråka så det står härliga till (fixa båten eller 45k till en ny)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Står här nu på mässan bland allt folk. Prata med en säljare på GBM och han sa det att detta är rekord mycket folk. Mycket folk men ack så trevligt. står här hos maringuiden och kikar runt lite. Ha det bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du, Lasse..... .....så här efteråt kan man kanske säga att Frida fick tummen ur häcken av bilden att döma! :-D :-D :-D Trist som sagt, men nu kan du i alla fall se tillbaka med lite distans. Måste däremot ha känts väldigt tungt då!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill du ta en bild så är jag tacksam. har haft planer på att skicka in en vedkamin i min båt. Stora syrran till våran bå har nämligen det och det är väldigt bekvämt med värme på vintern ;-) sen lite mått på spisen vore väl inte fel så man vet vart man kan plasera det hela!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...