rubelkvadrat 0 Postad 13 April , 2013 Hej allihopa första posten i detta forum. Kommer självklart med en fråga om båtköp. Tänkte köpa min första båt som jag tänkt ha för att åka Wakeboard och fiske från då till då. Har åkt mycket wakeboard när man va ung alltså för ungefär 10 år sen. Nu börjar man bli lite äldre och suget börjar komma tillbaka. Vill ha hjälp att hitta en båt som orkar med mig på wakeboard väger runt 95 kg så det är ingen liten klump båten ska orka få upp. Vill även kunna använda båten för trolling med vänner. Så det är bra om man får i mig själv plus två tre vänner med fiske redskap. Att den är lätt att traila av och på vore också en fördel. Priset skulle jag vilja hamnar på ungefär 160k max är det svårt att få en båt för den pengen? Ni får hemskt gärna länka upp lite båtar som skulle funka för mitt ändamål, så man kan börja se sig om lite mer seröst. Kollar blocket och grejor men är orolig på hur många hästkrafte jämte hur stor båt jag behöver. MVH Kvadraten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ginis 0 Postad 13 April , 2013 Hej Jag har en ryds 510 gts med 90hk på 2-takt. kanon till vatten sporter. Wakeboard, vatten skidor, har även dragit 5 ringar bakom båten. Självläns, mitt pulpet,vattenskidabåge, lätt att traila. Vet inte om jag skulle går net till 70 hk. det går även att dra upp 95kg på en skida. Värt att kolla på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser