Gå till innehåll
onsdag 30 april 2025
ChristerN

Samlingstråd Garmin BlueChart Mobile

Rekommendera Poster

Föreslår att vi använder oss av denna tråd som samlingstråd om allt som rör Garmin BlueChart Mobile.

Har tidigare skrivit i andra trådar tex i denna:

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=471807

Var också på väg att skriva ett inlägg i denna:

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=491201

fast den har ju inget direkt med denna tråd att göra.

Anledningen till att jag tänkte skriva om Garmins support är att jag hittade ett antal buggar i Garmin BlueChart Mobile (GBCM) som jag tänkte de kunde vara intresserade av att veta hur de uppstod och hur man återskapade dem då de var helt repeterbara. Jag la en hel del jobb på att eliminera riskerna att de berodde på någon inställning jag hade gjort och testade också att köra en ren installation på en helt ny enhet. Oavsett vad jag gjorde uppstod samma problem.

Så jag dokumenterade detta i en välskriven text på engelska som jag skickade dem. Svaret var precis så dumt som det kunde vara: Testa att ändra inställningar si och så.

Svarade att det var gjort och beskrev också ännu grundligare vilka fel som uppstod.

Nästa svar var att det var intressant att jag fick dessa problem som de inte kunde återupprepa. De bad mig om mer dokumentation.

Jag gjorde så och dokumenterade nu även med skärmdumpar på alla steg.

Detta var för någon månad sen och när jag idag såg att det fanns en ny uppdatering för appen så blev jag mycket nyfiken. Läste om vilka förbättringar de gjort och insåg att en del av dem kunde vara resultatet av mina synpunkter varför jag installerade den.

Resultatet är att jag idag har en app med köpta kartor som jag knappt kan använda! Massor av nya fel har uppstått och inget av de gamla är rättade. Kanske en liten överdrift att säga att den inte går att använda men en bra app med stor potential har blivit dålig i ett nafs.

Jag kan i dagsläget inte rekommendera appen men återkommer här med hur det går i framtiden.

Andra är välkomna att fylla på med sina erfarenheter av GBCM här nedan!

PS

Någon som vet hur man reklamerar köp i iTunes?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarar i min egen tråd smiley

Garmin har igår uppdaterat sin app så den rättar samtliga fel som jag påpekat!!!

En eloge till dem och deras snabba agerande. (Dock kunde man tycka att de kunde testat bättre innan de släppte sina versioner)

Nu är det en app jag rekommenderar å det varmaste!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...