Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Alf_Von_Sil

Garmin Support

Rekommendera Poster

Har varit i kontakt med Garmin och deras support några gånger senaste året. Kan dem något överhuvudtaget? Eller är det bara jag som får denna otroligt dåliga kunskap alltid serverat av dem? 

Senast nu så hade jag en fråga om jag kunde använda en ekolodsgivare från en 182C till någon nyare serie. Då mitt eklod blivit slutet.

Svaret på frågan blev. -Nej det kan du inte. Du måste köpa en ny givare. 

Som tur är så provade jag detta ändå, även om de sa att det inte skulle fungera. Och det fungerar klockrent. Detta var bara ett exempel på frågor jag ställt och de har haft helt fel. Ändå har jag gett dem artikelnummer och allt. De lyckas aldrig leverera ett enda rätt på något jag frågat dem.

Deras support är mer än usel enligt mig. Eller är dem såhära kassa?

Mvh Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maila dina frågor till Garmin i USA, snabba på att svara bara någon timma, samma fråga till generalagenten i Sverige, svar vi återkommer, och det gjorde dom flera dagar senare med samma svar som jag fått från tillverkaren.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också goda erfarenheter. Ställde för några år sedan en fråga till USA-supporten om jag kunde använda en äldre GPS-antenn till min nya plotter. Fick nästan omedelbart svar att den gamla fungerar utmärkt och att den nya bara är mer universell och kan användas med plottrar som matar den med 5 volt (ungefär det svaret i alla fall, orkar inte leta upp mailet).

Supporten/verkstaden i Billdal har jag använt för att klaga på att antireflexbehandlingen släppte på plottern. Trots att garantitiden gått ut (och som dom tyckte, jag antagligen varit lite väl hårdhänt och använt för lite vatten och slipat bort den) så fick jag en ny plotter av dom!

Detta var några år sedan, men jag har absolut inget att klaga på i alla fall, tvärt om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter ju bra. Då är det bara jag som haft lite otur. Låter lovande inför framtida investeringar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har testat svenska Garmin supporten med problem med min bilnavigator och deras svar var under all kritik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig haft nån bra erfarenhet av svenska support från garmin eller raymarine, även andra produkter som olika datorprogram. Det bästa är enligt mig att alltid ringa till usa eller det landet där varan har sitt säte och fråga om hjälp...Alltid proffsig hjälp..

Sen vill jag ändå lyfta fram att det finns väldigt kompetent och kunnigt personal här i sverige men dom sitter ju då inte i supporten precis...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmin USA (Indien ??) vägrade svara på mina frågor (bil-GPS) utan hänvisade till Garmin Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmin plotter är enkel och bra.

Lätt att handha men deras kundhantering är under all kritik.

Tänk om dom varit bättre, då hade jag funderat på byta upp mig.

Nu funderar jag på Ipad. JAA vad som helst Utom Garmin trots att jag gillar deras produkt.

Känns som man horar om jag köper deras produkt.

Suporten som Silva hade var kanon. Så ska det vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo de flesta företag som är engelsktalande kör ju sin support från indien..Men om man har glimten i ögat så får man alltid prata med nån vettig och kunnig person...Supporten är ju som allt annat, det ska va billigt för företaget och då blir det haveri vad gäller kvaliteten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suporten från Silva var kanon....!

.Ja den suporten var kanonbra,,,,, men nu är Nexus sålt till Garmin så det är via Garmin du efter mycket krångel kommer till Nexus/Silva.

Även jag är grymt besviken på Garmins suport, svårt att nå dem med relevanta frågor, krånglig formulär att fylla i (åtminstone via Mac) och sedan får man mycket knapphändiga svar.

Även jag är mycket nöjd med Garmin's prylar ....men suporten är för dålig!

Ett tipps, skicka fråga till suport innan ni väljer tillverkare, bästa svarskvalite ger mest seriösa bemötande där är det smartast att handla!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade strul med installation av Friluftskartan under Windows 7 och det tog några mejl innan en kunnig person på Garmin Sverige skickade en specialfil som jag skulle använda mig av. (Hade det varit Windows 8 hade de nog inte kunnat hjälpa mig gissar jag.) Nöjd med supporten men jag har lärt mig att inte fråga i deras monter på båtmässor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För några år sedan eldade jag upp elektroniken i en 525:a när jag körde mot en batterielliminator utan att använda något batteri. Vet inte varför det blev så. Jag lämnade in plottern till Hjertmans som vidarebefordrade den till Garmin. Efter tre dagar ringde en trevlib man från Garmin upp mig och undrade om jag ville ha plottern reparerad. Han sade att de inte felsöker utan plockar in ett ny enhet i det gamla skalet och det skulle kosta ca. 1600 kr (kommer inte ihåg exakta summan). Valet mellan det och en ny plotter får mångdubbla priset var enkelt. Dröm om min förvåning när det tre dagar senare kommer en spritt ny 526:a i stället. Bra service tycker jag. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...