Crona 4 Postad 22 April , 2013 Då var sittbrunnsdynorna klara hos tillverkaren. Ska hämta dem inom en månad. Vad tycks? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 22 April , 2013 Det blir säkert jättefint. En fråga, hur funkar dynorna? Alltså, hur hindrar man dem från att ramla ner på durken när det lutar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 22 April , 2013 Tack, vet inte.. dem är ju kilade längst akter.. man kan kanske sätt kardborrband om man vill. Jag brukar dock inte använda dynor när jag seglar utan mest i hamn. Men är det lugnt väder utan överstänk kan man säkert använda dem även under segling. Men jag har andra kapok dynor då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 22 April , 2013 Jättesnygga dynor - vill också ha! På förra båten hade jag specialsydda dynor som hölls på plats tack vare en teakribba i förkanten på tofterna. Kanten upplevde jag aldrig som besvärlig även om inte dynorna var på plats. Tvärtom var den perfekt att sätta fötterna mot när man satt sittbrunnssargen och det lutade. Kommer sy dynor till nya båten. Skulle vara bra att få höra hur ni andra får dom att ligga kvar då någon teakkant inte passar på Adastra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser