Crona 4 Postad 9 April , 2013 Är det någon som vet var man kan få uppsytt skräddarsydda sittbrunnsdynor till en HR 352. Jag har fått ett pris från en firma i götebeorgstrakten men tycker att 3000kr plus 550kr i frakt är lite väl dyrt. Finns det billigare må tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Tycker du det var dyrt? 3000 kr? Vad tycker du det borde kosta, om jag får fråga? Tänk att de kostar en femhundring i timmen med lite sociala avgifter, moms, skatt, lokal. Material, en tusenlapp? Du har då fyra timmar att utföra arbetet på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 500kr/timmen? Det är inte kostigt att folk köper varor på nätet utomlands. Har eget företag och utför tjänster för ca. 200kr i timmen för handarbeten. man måste ändå ha bra priser för att sälja. 3 dynor med en firma som har färdiga mallar och specialmaskiner som skär ut borde kunna pressa priserna. Svenskarna och Sverige måste börja tänka i andra banor. Det går inte längre att öka priserna. Snarare sänka för att hänga på resten av världen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 9 April , 2013 Sänka priserna? Och med stigande löner lär ju konkurserna eskalera än fortare. Köp dina dynor i Kina om du inte ids betala svenska löner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Anta att du tar 200 kr/timmen till konsument. Du jobbar 168 tim/månaden. Det ger en inkomst till företaget på 33600 kr. Dra bort momsen, 26880 kr/mån kvar. Ta bort lokalkostnaden (en liten källarskrubb, 4000 kr/mån), symaskinen, kostnad för revisor etc (1000 kr/mån?), kvar är 21.880 kr. Sedan drar du bort arbetsgivaravgifter, sociala avgifter, semesterersättning osv genom att dividera med 1,6 - kvar är då 13675 kr. Före skatt. Det är ingen vidare lön... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Det räcker att köpa i USA.. helt andra priser.. http://catherinesupholstery.com/yacht-interiors/ Jag säljer en produkt som behöver alterneras.. har drivit företag i 12år och vet vad det handlar om. Kunderna är väldigt prismedvetna idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Nu tror jag att jag hittat ett ställe i Malmö som kan fixa bra båtdynor. Återkommer med pris och resultat när det är klart.. företaget har 30års erfarenhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 9 April , 2013 Att påstå att 200kr i timmen räcker för ett företag, talar bara om att den personen lever i en låtsasvärld. Priser hänger alltid ihop med kvalitét, hur ska det annars gå ihop? 3000 kr var inte ett överpris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Jag kollade på länken till firman i USA, och hittade inga priser. Men, att saker är billigare over there är inget konstigt då man har lägre löner och inte samma skattetryck. Har du några kommentarer kring min beräkning med de 200 kr/tim? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Jag är inte med i forumet för att diskutera löner. Min fråga gällde bättre priser på båtdynor. Men för att svara dig snabbt.. varför tror du en pizza på en Pizzeria i Malmö kostar 45kr och en likadan pizza i Helsingborg 119kr..? allt handlar om service till kunden.. mitt motto är att sälja mer till lägre priser. sälja 300 pizzor för 45kr om dagen eller 40 pizzor för 119kr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Jask.. vi säljer bröllopsklänningar och festklänningar.. snittpris ca. 5000kr/st.. sömmnadsändringar ligger på 200kr/timmen.. det är en service vi ger till kunden.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 9 April , 2013 Man kan alltså komma in till er och få omsytt en klänning man inte har köpt där för 200:- i timkostnad? Eller tar du igen på gungorna det du förlorar på karusellen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Restaurangbranchen är inte direkt den vitaste branchen. Du har inte funderat på ifall de stoppar lite pengar i fickan, lite sådär vid sidan av..? Och hur det påverkar priset..? Angående bröllopsklänningarna så köper jag resonemanget, men då tar du vinsten i klänningens försäljning. Gungor och karuseller. Fråga... Om du slutar sälja bröllopsklänningar, kan du försörja dig på att enbart ändra folks kläder för 200 kr/timmen? Om svaret är nej (vilket det naturligtvis är), hur resonerar du att de som syr dynor ska få ihop pengar till sin försörjning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Vi utför endast ändringar på klänningar köpta hos oss.. vi hinner inte med andra klänningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Great minds think alike... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 9 April , 2013 Vad jag förstått så tillverkar denna firma utrustning till sveriges dyraste segelbåtar. Så dem passar nog på att ta lite extra för tillverkningen. Som sagt jag tittar gärna runt för att hitta bättre priser hos ett mindre företag. Punkt slut! Vet ni någon som har bättre priser så tar jag gärna emot förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 9 April , 2013 Berätta hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 9 April , 2013 Då ni är i sömnadsbranchen och troligen har både maskin och kunskapen klarar ni väl av detta själva? Måste väl bli billigare än att polacken ska sy för underbetalning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 10 April , 2013 Då ska du först göra pizzorna sedan ska de gräddas. 300st. På 8 timmar, du har en jäktig dag. Vem säljer dem, du själv? Du kan nog inte hålla priset särskilt länge. Översätt sedan resonemanget till dynor och du hamnar på samma resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 10 April , 2013 3000 kr för sittbrunnsdynor. Det var billigt. Så billigt får jag det inte gjort ens här i Grekland. Vilket företag är det, kanske ska be om en offert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 10 April , 2013 Tycker rent spontant att det låter väldigt billigt med 3000 för skräddarsydda dynor till en hel sittbrunn... För kul skull kollade jag vad såna där standardiserade kapok-dynor skulle kosta mig om jag skulle täcka sittytorna i min sittbrunn: Dryga 1600 spänn.. På Biltema! Hur mycket billigare kan du eg tro att du kommer undan med om det ska skräddarsys riktiga dynor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 10 April , 2013 Ja i min värld är då 3000kr inget överpris, som sagt alla måste ju ha så dom kan täcka diverse utgifter oxå. Jag lät en skräddare klä om mina back to back stolar i Sunbirden samt även stolarna på var sida om motorbrunnen. Sidorna klädde jag om själv men med material och arbete betalade jag 8500kr då fick jag även en egendesignad logga inbroderad på varje ryggstöd. Tycker jag var ett väldigt bra pris, fast killen sa åandra sidan att han inte gick plus på den affären i efterhand, å det kan jag förstå så återigen 3000kr är ett bra pris men köp du från USA, ingen kan ju tvinga dej. En tanke bara, om du sen kanske märker att det inte blev som du tänkt med dynorna, ska du då krabba med att skicka tillbaks och härja då? Sånt kan vara värt mycket oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 April , 2013 3000 är ett bra pris, men 1500:- det är ta mig tusan riktigt billigt det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 10 April , 2013 Kul att ha fått igång denna tråd. Men nu verkar det som att jag ska låta killen få jobbet för 3000kr. Bra att ni är aktiva här på maringuiden =) Ha en trevlig kväll.. Återkommer med bilder på hur det blev sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 10 April , 2013 Ett tips i all välmening är dock att skumma igenom trådar här på forummet om dåligt utförda jobb när det gäller dynor innan du beställer något. Alltså, om man läser äldre trådar verkar det finnas rövare i dynbranchen som man kanske skall akta sig för. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 16 April , 2013 Beställde dynorna igår.. 3300kr slutade det på. Blir i beige med en mörkblå kant på ovansidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 16 April , 2013 Är dom luktbortstötande från Minkavföring nu då - Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 16 April , 2013 Lite grövre hårdare tyg då dem är avsedda för sittbrunnen. Ska dessutom förhala båten till en annan hamn snart så jag kanske slipper eländet.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 17 April , 2013 Fifan vad det luktade idag. Bara att hyra en möbeltvätt nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 17 April , 2013 Ser ut som dem släpat in föda också.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser